مشاوره تامین مالی

تامین مالی در فعالیت ها و سرمایه گذاری ها یکی از مهم ترین کارها برای ایجاد و توسعه فعالیت های اقتصادی، تجاری و پروژه های سرمایه گذاری است. بی ثباتی در قوانین و رویه ها و نبودن شفافیت باعث شده که پروژه ها و فعالیت های سرمایه گذاری به معضل تامین مالی دچار شوند. در واقع بسیاری از سرمایه گذاران با به اتمام رساندن کل منابع مالی در اختیارشان، هم باعث اتلاف سرمایه می شوند و هم دیگر نمی توانند تسهیلات لازم را اخذ کنند و عملا به پروژه های نیمه تمام تبدیل می شوند.

در این صورت برای جلوگیری از این موضوع و مشکل می توان از خدمات مشاوره تامین مالی استفاده کرد. به همین دلیل به سرمایه گذاران پیشنهاد می شود که در آغاز مراحل یک پروژه، به فرآیند تامین مالی بسیار توجه شود و اطلاعات و آگاهی های خود را در این مورد بالا ببرند و یا از مشاوره تامین مالی مشاوره و راهنمایی بگیرند. زیرا ممکن است حتی هزینه کردن در یک پروژه باعث ایجاد مزیت در تامین مالی نشود و یا ممکن است استفاده حداکثری از تسهیلات بانکی را نیز از بین ببرد. مقررات سیستم بانکی برای مشارکت بانکی تعاریف و چهارچوب های مشخصی دارد و چنانچه سرمایه گذار طبق مقررات هزینه کند می تواند از منابع محدود خود به بهترین شکل استفاده کند.

در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09900300026 و 09900300025 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

وظایف مشاوره تامین مالی

مشاوره تامین مالی

 در ابن قسمت به بخش هایی از وظاف مشاورانی که مشاوره تامین مالی ارائه می دهند می ردازیم و نام می بریم:

  • تدوین و بازنگری شیوه های مالی و گزارش های توجیهی
  • بررسی و ارزیابی روش های مختلف تامین مالی
  • مشاوره تامین مالی پروژه ها
  • مشاوره تامین مالی به منظور اخذ تسهیلات بانکی از بانک های داخلی و خارجی
  • ارائه ایده ها و نظرات جدید سرمایه گذاری
  • مشاوره و همکاری در تدوین قرارداد های مشارکت با سرمایه گذاران داخلی و خارجی
  • بررسی و ارزیابی ریسک های مرتبط با اجرا و تامین مالی پروژه و پیشنهاد روش های مدیریت کاهش ریسک ها
  • اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار
  • مشاوره تامین مالی در خصوص راهکار های بهینه مبتنی بر بدهی با توجه به وضعیت شرکت و مجموعه مدنظر

بیشتر بخوانید: مشاوره اقتصادی

اهمیت بهره گیری از مشاوره تامین مالی

مشاوره تامین مالی

تامین مالی در بازار سرمایه یعنی انتشار اوراق بهادار و فروش آن به سرمایه گذاران کوچک و بزرگ است. این روش در دنیا به دلیل حذف شدن واسطه ها و روبرویی مستقیم با سرمایه گذاران، از نرخ بهای تمام شده کمتری برخوردار است. روش تامین مالی بر اساس ابزارهای بازار سرمایه دارای تنوع زیادی است که هر کدام از آن ها امکانات منحصر به فردی را به کسانی که متقاضی آن برای تامین مالی است دارد و همچنین برای این امر و بهتر انجام شدن کار ها و نداشتن ضرر و زیان بهتر است از مشاوره تامین مالی بهره مند شد و راهنمایی گرفت.

در واقع مهم ترین و اساسی ترین بخش تامین مالی، نوع سرمایه گذاری است که فرد می خواهد انجام دهد که در اینجا مشاوره تامین مالی آن را بررسی می کند. برای مثال، در زمانی که بازار رونق فراوان دارد بهتر این است که سرمایه را به دست کسی سپرد که پول را در بازار به صورت فعال تر و هدفمند تر با رعایت میزان ریسک پذیری فرد سرمایه گذاری می کند. تجربه و مطالعات ثابت کرده است که مدیران پولی که فعال هستند، افت شاخص های بازار را برای مدت طولانی تر به تاخیر می اندارند.

مشاوره تامین مالی و سرمایه گذاری در زمینه های مکانیزم تامین مالی در کشور شناسایی و همچنین انتخاب بهترین مسیر های تامین مالی برای شرکت، اصلاح ساختار سازماندهی و موردهای دیگر به منظور آمادگی برای جذب منابع مالی و افزایش شانس موفقیت آن ارائه می شود.