خدمات حقوقی و ثبتی

در راستای تکمیل سرویس های قابل ارائه به شرکتها و رفع نیازهای حقوقی و ثبتی مشتریان، این شرکت مفتخر به ارائه خدمات ثبتی و حقوقی به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد. گروه چرتکه پلاس با داشتن تیمی جوان، مجرب و با سابقه در زمینه حقوقی آماده ارائه این خدمات در راستای توسعه و بهره مندسازی کلیه اشخاص و فعالان حوزه­های عمرانی ،صنعتی،بازرگانی و خدماتی از خدمات ویژه ثبتی و حقوقی می باشد و این گروه به شما این اطمینان را می دهد که با بهره گیری از خدمات ثبتی و حقوقی این شرکت تخصصی ترین مشاوره ها با بهترین قیمت ها را داشته باشید..

شماره تماس: 09900300026 – 09900300025

بازرگانی

بررسی وضعیت حقوقی و ثبتی فعلی

مشاهده مستندات  موجود

مشاهده وضعیت موجود به صورت کامل ( ۳۶۰ درجه )

مشاهده روش های مورد استفاده و سیاست های فعلی

تشکیل جلسه با ذینفعان و افراد مطلع و مرتبط در خصوص توضیحات بیشتر

انتخاب استراتژی

انتخاب استراتژی و سیاست حقوقی و ثبتی

ارزیابی روش ها و سیاست های فعلی با تیم متخصص

بررسی نقاط ضعف و قوت حقوقی و ثبتی

تحلیل زوایای مختلف و اثر گذار بر منابع مختلف حقوقی و ثبتی

انتخاب استراتژی مناسب و بهینه حقوقی و ثبتی

طراحی سیستم مناسب و برنامه ریزی

بررسی روش مناسب و استقرار سیستم حقوقی و ثبتی بهینه

برنامه ریزی و زمانبندی و طبقه بندی و ترتیب دهی امور

انتخاب برنامه شفاف و سیستم جامع

طراحی و مشاوره سیستم مقرون به صرفه نسبت به توان و تناسب مجموعه

اجرای عملیات متناسب با استراتژی

مشخص نمودن نحوه اجرای برنامه و استراتژی انتخاب شده

تخصیص فرد یا افراد از مجموعه ” چرتکه پلاس ” یا افراد منتخب موجود در مجموعه

تقسیم کار و تعیین شرح وظایف فرد یا افراد مجری برنامه

شروع عملیات و کنترل عملیات به منظور عدم انحراف از برنامه

گزارش دهی به ذینفعان

تهیه فرمت های مشخص گزارش دهی مختص مجموعه

کنترل و پایش اطلاعات و خلاصه نمودن اطلاعات

طبقه بندی اطلاعات بر مبنای استاندارد

ارائه گزارشات شفاف و عدم پیچیدگی ( ساده و قابل فهم ) به ذینفعان

ثبت شرکت چه کمکی به تجارت ما می کند؟

وقتی دو یا چند شرکت به قصد راه انداختن خدمات یا بازرگانی اقدام می نمایند برای اینکه بتواند از کلیه قوانین مربوطه به شرکا و اورده های انها و نوع مسولیت هر یک از شرکا حسابهایشان و کلیه امور و قوانین کاری و تجاری اگاه باشند و بتوانند در زمان سود اوری طبق قانون پیش بروند و رد زمان زیان نیز طبق اورده قانون تجارت پیش روند نیاز دارند که شراکت خود را در به ثبت برسانند تحت عنوان ثبت شرکت.

لازم به ذکر است ارگان ها و سازمان های مختلف با توجه به چهارچوب حقوقی و مالی که شخصا برای شرکت ما تعیین نموده است بیشتر ترجی می دهند با شرکت ما وارد تجارت یا خدمات شوند.

شرکت ها به 7 دسته تقسیم می شوند:

شرکت سهامی

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت تضامنی

شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط سهامی

شرکت نسبی

شرکت های تعاونی تولیدی و مصرف

نسبت به نیاز شرکا و موضوع فعالیت و خدمات انها نوع شرکت یا موسسه کار میتوانند تعیین کند.

لازم به ذکر است که سمت های شرکا در شرکت به عناوین زیر تقسیم می شود.

مدیر عامل-رئیس هیت مدیره-یک رئیس هیت مدیره- عضو اصلی هیت مدیره-عضو علی البدل هت مدیره –بازرس اصلی-بازرس علی البدل

که در شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود متناوب می باشد توجه داشته باشید هر سمت طبق قانون وظایف اختیارات تعهدات و دیون خود را دارا می باشد.

چرا اخذ کد اقتصادی بسیار مهم و ضروری است؟

کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی که به امر تولید و مونتاژ،واردات و صادرات،توزیع هر نوع کالا و کارهای خدماتی اشتغال دارند و همچنین کلیه اشخاص حقیقی باید دارای پروانه کسب یا کار از مراجع ذیربط بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری باشند و واجد شماره اقتصادی به شمار می آیند.کد اقتصادی شناسایی 12 رقمی است که پس از تشکیل پرونده و تعیین حوزه توسط سازمان امور مالیاتی و اقتصادی کشور به اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق میگیرد.مطابق قانون تجارت تمامی شرکت ها تا دو ماه پس از ثبت شرکت موظف به اخذ کد اقتصادی و انجام امور مالیاتی مربوطه می باشد.

مزایای ثبت شرکت

به طور کلی ثبت شرکت مزایای زیادی برای شما به ارمغان خواهد آورد. در این‌جا به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ثبت شرکت باعث می‌شود اختلافی در زمینه تقسیم سود بین شرکا در آینده به وجود نیاید یا به حداقل برسد. از آن‌جایی که تمام موارد مورد نیاز هنگام تنظیم اوراق اداری در اساسنامه و شرکت‌‍نامه ثبت می‌شود.
  • این کار جلوه حقوقی و قانونی به کسب‌وکار شما می‌دهد. برای مثال اگر شما بخواهید با یک مجموعه دولتی یا خصوصی مذاکره کنید برای عقد قرارداد لازم است شرکت داشته باشید. زیرا معمولاً آن‌ها به اشخاص حقیقی نمی‌توانند به سادگی اعتماد کنند و ترجیح می‌دهند طرف قرارداد شخصیت حقوقی داشته باشد.
  • از حمایت قانون برخوردار خواهید شد.
  • مشتریان بیشتری جذب می‌شوند و در نتیجه تعامل بیشتری صورت می‌گیرد.
  • از امتیازاتی نظیر وام و تسهیلات برخوردار می‌شوید.
  • می‌توانید در مناقصات و مزایدات مختلف حضور پیدا کنید.
  • دریافت جواز
  • ایجاد حس اطمینان در همکاران مشغول و تیم اجرایی
بازرگانی

انواع ثبت شرکت در ایران

7 نوع شرکت در ماده 20 قانون تجارت ذکر شده است که عبارتند از:

شرکت سهامی خاص حداقل بین پنج نفر تشکیل می شود که از این تعداد حداقل 3 نفر جزو اعضای هیئت مدیره شرکت (مدیر عامل ، رئیس هیئت مدیره و نایب رئیس) و 2 نفر نیز جزو هیئت بازرسی ( بازرس اصلی و بازرس علی البدل ) می باشند . طبق ماده 101 قانون تجارت در شرکت سهامی خاص حداقل بایستی 3 نفر سهامدار حضور داشته باشند . اعضای هیئت مدیره به مدت 2 سال و بازرسین هر سال مالی بایستی تمدید و یا تعویض شوند . ( بازرسین نباید با اعضای هیئت مدیره نسبت فامیلی داشته باشند ) در این نوع شرکت هرشخص به میزان مبلغ اسمی سهام خود در قبال سود و زیان شرکت مسئولیت دارد .

در شرکت سهامی خاص ، بازرسان میتوانند جزو سهام داران شرکت نیز باشند . شایان ذکر می باشند بازرسان نمی توانند جزو فامیل درج 1 تا 4 اعضاء هیئت مدیره باشند . در شرکت سهامی خاص 35% میزان سرمایه ثبتی باید به حساب بانک مرکزی واریز شود .

شرکت سهامی عام شرکتهایی هستند که سرمایه آنها به قطعات سهام تقسیم شده است و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها می باشد و قسمتی از سرمایه این شرکتها از طریق فروش سهام به مردم تامین می شود . تعداد سهامداران در شرکت سهامی عام حداقل 5 نفر است ، تعداد اعضای هیات مدیره در شرکت های سهامی عام حداقل 5 نفر می باشد .

شرکت با مسئولیت محدود ، عبارت است از شرکتی که بین حداقل دو یا چند نفر برای انجام امور تجارتی تشکیل شده باشد و هریک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد ، فقط تا میزان سرمایه ( آورده منقول یا غیر منقول ) خود در شرکت مسئول سود و زیان و تعهدات شرکت خواهند بود . به شرکت مسئولیت محدود یک تا دو برابر میزان سرمایه اولیه ، وام تعلق می گیرد .

در شرکت مسئولیت محدود یک نفر مدیر عامل و یک نفر دیگر یا شریک و یا عضو هیئت مدیره می باشد و بر خلاف شرکت های سهامی در شرکت مسئولیت محدود ، سرمایه شرکت به سهم الشرکه تبدیل می شود و نیازی به واریزی سرمایه اولیه نمی باشد . در حدود اختیارات ، شرکت با مسئولیت محدود بار حقوقی کمتری نسبت به شرکت سهامی خاص دارد . در دنیای تجارت واردات و صادرات ، شرکت با مسئولیت محدود تحت عنوان Limited company و یا  LTDشناخته شده است و تجارت با این نوع شرکت ها بسیار محبوب می باشد .

شرکت نسبی ، یک شرکت تجاری که بین 2 یا چندنفر تشکیل می شود و مسئولیت هرکدام از شرکاء به میزان سرمایه ای که توی اون شرکت دارن ، در در اسم شرکت باید عبارت شرکت نسبی و اسم حداقل یکی از شرکاء ذکر بشه ، در صورتی که اسم همه شرکاء در نام شرکت ذکر نشده باشه باید از عبارتی مثل ( و شرکاء ) یا ( و برادران ) در نام شرکت استفاده کرد .

این نوع شرکت تحت نام مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود .

اگر دارایی شرکت برای تأدیه قروض کافی نباشد ، هریک از شرکاء مسئول پرداخت تمام این قروض و دیون شرکت است .

درمقابل اشخاص ثالث کان لم یکن تلقی می شود ، همچنین در نام شرکت تضامنی باید عبارت شرکت تضامنی و لااقل اسم یکنفر از شرکاء آورده شود .

به موجب ماده 17 قانون تجارت ، تعاونی شرکتی است که تمام یا حداقل 51% سرمایه آن توسط اعضا و در اختیار شرکت قرار می گیرد و مابقی توسط شرکت های دولتی ، بانک ها ، شهرداری ها و … تامین می شود ، بدون اینکه عضو باشند . حداقل اعضا در تعاونی 7 نفر است که سهام به یک نسبت و به صورت مساوی میان اعضا تقسیم می شود . جهت ثبت تعاونی به مجوز از وزارت تعاون نیاز است .

تشکل و موسسات غیرتجاری موسساتی هستند که با امور غیرتجاری مثل امور ادبی ، علمی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شوند موسسات غیرتجاری نمی توانند فعالیت بازرگانی انجام دهند عموما موضوع فعالیت موسسات موضوعاتی نظیر خدمات فرهنکی-هنری ، خیریه مشاوره حقوقی و نظیر اینهاست .

جهت ثبت موسسه حداقل نیاز به دو نفر می باشد . موسسات اجازه فعالیت های تجاری ندارند و تنها می توانند فعالیت های خدماتی انجام دهند . موسسات به دو دسته موسسات انتفاعی و موسسات غیرانتفاعی تقسیم می شوند . موسسات انتفاعی در جهت کسب منافع و تقسیم سود می باشند و موسسات غیرانتفاعی در پی کسب منافع و تقسیم سود نیستند و بایستی از سازمان یا وزارت خانه مربوطه مجوزهای لازم را اخذ نمایند.

نکات ثبت شرکت

ثبت کردن شرکت نکات مهم و الزاماتی دارد که در ادامه مطلب به آن اشاره می‌شود:

  • مدیرعامل تنها در یک شرکت می‌تواند سمت مدیرعامل داشته باشد.
  • مدیرعامل لازم نیست جزو سهامداران باشد.
  • لازم است مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره سوءپیشینه نداشته باشند.
  • اعضای هیئت مدیره در شرکت سهامی خاص بالای دو نفر است و در شرکت مسئولیت محدود یک نفر است.
  • هیئت مدیره ممکن است از بین سهامداران یا افراد بدون سهام انتخاب شوند.

مزیت یادگیری زبان برنامه‌نویسی C# چیه؟

با توجه به اینکه بسیاری از نرم‌افزارهای موجود و نرم‌افزارهای در حال توسعه با زبان C# نوشته شدن، امروزه بازار نرم‌افزار با کمبود برنامه‌نویس خوب C# مواجهه و شرکت‌های بزرگ که چندین ساله در حوزه تولید نرم‌افزارهای پیچیده و بزرگ فعالن، در حال رقابت برای جذب برنامه‌نویس C# هستن! این نیاز هم در عرصه داخلی و هم در عرصه بین‌المللی حداقل تا 15 سال آینده وجود داره و به همین دلیل بازار برنامه‌نویسان C# داغه!

همچنین واقعیت اینه که وقتی شما یک زبان برنامه‌نویسی رو به خوبی یاد می‌گیرید و با منطق حرفه‌ای شغل برنامه‌نویسی آشنا می‌شید، در آینده هر زمان که احساس نیاز کنید، می‌تونید به راحتی به زبان دیگه‌ای سوئیچ کنید.

بنابراین بامداد با شناخت این نیاز، بوت کمپ برنامه‌نویسی C# رو مبتنی بر فریم‌ورک .NET Core برگزار می‌کنه و شما رو به شرکت‌های طرف قرارداد، برای استخدام معرفی می‌کنه…

پرسش‌های متداول

برای مقایسه سطح درآمد برنامه‌نویس‌ها با هم، میتونید این گزارش رو بخونید: https://insights.stackoverflow.com/survey/2020/#top-paying-technologies البته اوضاع در ایران متفاوته و بعضی از اون زبانها در ایران اصلا کاربردی ندارند، اما به هر حال می‌تونه یه حدودی بهتون دید بده که اوضاع کلی چطوره.

زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ و فریم‌ورک دات‌نت، به قدری مدرن، به‌روز و کارآمد هستن که شرکت‌های بزرگی توی ایران اون رو به عنوان زبان پایه‌ای برای توسعه محصولاتشون استفاده کردند. یک زبان چندکاربردی، که شرکت مایکروسافت داره با سرعت و قدرت زیاد گسترشش میده!

بعد از تکمیل دوره بوت کمپ، می‌تونید به عنوان برنامه نویس جونیور به تیم‌های نرم‌افزاری کوچک و بزرگ ملحق بشید. این باعث میشه زیر نظر برنامه‌نویس‌های سینیور فرصت فعالیت پیدا کنید و متناسب با نیازهای اون تیم، رشد و یادگیری خودتون رو دنبال کنید. یکی از مهم‌ترین دست‌آوردهای بوت‌کمپ برنامه‌نویسی بامداد، در شعار Learn how to learn  خلاصه می‌شه. یعنی توی این بوت کمپ یاد میگیرید که چطور ضمن همکاری با یک تیم نرم افزاری، مهارت و دانش خودتون رو افزایش بدید. به عبارت دیگه یاد میگیرید که چطور بیشتر یاد بگیرید! و این مهم‌ترین راز پیشرفت یه برنامه‌نویسه.

چون تمام طول دوره بوت کمپ با تمرین و پروژه سپری می‌شه و باید بتونید خارج از ساعات برگزاری بوت کمپ هم روی پروژه‌ها و تمرین‌ها کار کنید و توی پلت فرم‌های کار تیمی، با بقیه همکلاسی‌ها و مربی‌ها تعامل کنید، لازمه لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی داشته باشید. اگه به صورت حضوری قصد شرکت در بوت‌کمپ رو دارید هم، باید لپ‌تاپتون رو با خودتون بیارید. نکته بعدی که لازمه بهش توجه کنید اینه که هنوز توی دوره مبارزه با ویروس کرونا هستیم و لوازم شخصی بهداشتی، مثل ماسک و الکل ضرورت داره.

رسیدن هر کدوم از بوت‌کمپرهای بامداد به جایگاه شغلی دلخواهشون، یه پروژه و یه مأموریت جدی برای ما به حساب می‌آد. مربی‌گری تا رسیدنتون به هدف شغلی دلخواهتون، یکی از ماموریت‌های بامداد به حساب می‌آد.

اما پاسخ دقیق این سوال بستگی به ترجیح شما در زمینه اشتغالتون داره.

  • استخدام: پروفایل پیشرفت شما رو به شرکت‌ها و سازمانهای علاقمند معرفی می‌کنیم و هم به موازات، آموزشهای لازم رو براتون در نظر می‌گیریم؛ مثلاً نحوه نوشتن رزومه حرفه‌ای، فن مذاکره، فن مصاحبه استخدامی و … به عبارت دیگه، مربی‌گری شما رو تا نشستن پشت میز کارتون، به عهده می‌گیریم.
  • راه‌اندازی استارت‌آپ: یکی از انتخابهای جذاب شما اینه که تیم‌های 4 یا 5 نفره تشکیل بدید و روی یه ایده ناب سرمایه‌گذرای کنید. بامداد از مرحله ایده‌پردازی تا توسعه ایده و تجاری شدنش در کنار شماست و به مراکز نوآوری که خیلی هم علاقمند هستن به جذب تیم‌های استارتاپی خلاق، معرفی‌تون می‌کنه و متقاعدشون می‌کنه که ازشون برای شما سرمایه جذب کنه.
  • آزادکاری: خوب اگه نه برای دیگری کارکن هستی و نه اهل ریسک و استارتاپ، فریلنسینگ یا آزادکاری انتخاب بعدیته. یعنی دریافت یه پروژه نرم‌افزاری از یه شرکت یا سازمان و انجامش توی خونه و دریافت دستمزد توافق شده در روز اول. بامداد توی این مسیر هم راهنمایی و کمکت می‌کنه.
  • مهاجرت: و در نهایت اگه خیال دارید از کشور خارج بشید، مربیان شما توی بوت کمپ بامداد راهنمایی لازم رو برای انتخاب مقصد مناسب برای یه برنامه‌نویس در اختیارتون قرار می‌دن. اینجا هم چیزی که مهمه توانایی‌های شماست که با راهنمایی مربیانتون، به سمت و سوی درست هدایت می‌شن.

 اگه تهران هستید، بله! ما محیطی رو به عنوان فضای اشتراکی در نظر گرفتیم که بچه های بوت کمپ بتونن خارج از ساعت بوت کمپ هم با یک هزینه حداقلی، داخل اون فضا میز اجاره کنن و به صورت تیمی به همکاری تیمی خودشون برای رسیدن به نتیجه پروژه‌هایی که به عهده می گیرن، ادامه بدن.

بله بوت کمپ پیشرفته بامداد برای تمرکز ویژه بوت‌کمپرها، روی زمینه‌های تخصصی ویژه طراحی شده. افرادی که توی بوت‌کمپ پیشرفته شرکت می‌کنن، زمینه تخصصی خاصی رو انتخاب می‌کنن و توی اون زمینه، زیر نظر بهترین مربی‌های اون رشته، آموزش می بینن و پروژه انجام میدن.

از کجا باید شروع کنم؟

فرم زیر رو پر کنید تا برای سهیم شدن تجربه افراد متخصص گروه ، باهاتون تماس بگیریم.

همچنین اگه سوال یا ابهامی دارید، می‌تونید با ما تماس بگیرید:

0990030002609900300025

به جز روزهای تعطیل، هر روز از 8 صبح تا 5:30 عصر هستیم…

خدمات چرتکه پلاس

حسابرسی

حسابداری

مالیاتی

بیمه‌ای

حقوقی و ثبتی

آموزشی

نرم‌افزاری

مشاوره