مشاوره امور مالیاتی

مشاوره امور مالیاتی یا به اصطلاح مشاور مالیاتی به فردی گفته می شود که در زمینه امور مالی و حسابداری آموزش دیده و مهارت دارد و شناخت کافی نسبت به حقوق مالیاتی دارد. مشاوره امور مالیاتی به عنوان حسابدار رسمی و یا نماینده معتبر مالیاتی ثبت شده که در امور قانونی مالیاتی و برنامه ریزی مشاوره امور مالیاتی مهارت فراوان دارد و در بخش های مختلف به افراد و در شرکت ها مشاوره می دهد. افراد مشاور با داشتن دانش و آگاهی و علم کافی در زمینه مالی و حسابداری مالیاتی و همچنین داشتن اشراف کامل نسبت به قوانین حقوقی مالیاتی، نقش با اهمیتی را ایفا می کنند.

در واقع مالیات و بیمه در محور اساسی هر کسب و کاری است که بر همین اساس مدیران بسیاری از شرکت ها مجبور به استفاده از خدمات وکیل بیمه یا همان مشاوره امور مالیاتی می شوند. قوانین و مقررات پیچیده و فرآیند های طولانی اداری پر دردسر باعث شده است که افراد یا شرکت ها با مشکلاتی مواجه شوند. برخی از شرکت ها به دلیل عدم آگاهی درست از قوانین با جریمه های سنگین مالیاتی مواجه می شوند و بعضی دیگر نیز در ابتدای راه هستند و اطلاعات کافی و درستی درباره سازوکار مالیاتی ندارند. با توجه به گستردگی و پیچیدگی دنیای مالیات این امکان وجود ندارد که با یاد گرفتن چند ماده از قانون، فرد و یا کسب و کار را از مشکلات مالیاتی نجات داد؛ پس بهتر این است که از افراد متخصص و مشاوره امور مالیاتی بهره مند شد.

خدمات مشاوره

روش های انجام مشاوره امور مالیاتی

مشاوره امور مالیاتی

همانطور که گفته شد با توجه به سوالات و مشکلات افراد و یا شرکت ها در رابطه با مشاوره امور مالیاتی، می توان به روش های مختلفی از مشاوره امور مالیاتی استفاده کرد که در این جا به آن ها اشاره می کنیم:

  • مشاوره امور مالیاتی به صورت حضوری: در این روش معمولا هزینه زیادی در بر دارد اما برای رفع پرونده های سنگین و پیچیده بهترین راه کار است. شرکت هایی هستند که وظیفه مشاوره امور مالیاتی را بر عهده دارند و می توانند راهنمایی کنند و مشاوره حضوری دهند.
  • مشاوره امور مالیاتی به صورت تلفنی: در بسیاری از زمینه ها مشاوره تلفنی می تواند به حل مسائل افراد کمک کند. یکی از مزیت های استفاده از این روش کم بودن هرینه است. این در حالی است که ممکن است حل پرونده های مالیاتی با این کار امکان پذیر نباشد. از آن جایی که مسائل مالیاتی اکثرا مرتبط با قوانین و مقررات است، پس بسیاری از مسائل و چالش ها را می توان به صورت مشاوره امور مالیاتی تلفنی بررسی و حل کرد.
  • مشاوره امور مالیاتی به صورت رایگان: با توجه به این که امکان دریافت مشاوره امور مالیاتی به صورت رایگان نسبت به سایر روش ها کمتر است، می توان به وسیله بعضی دوستان و یا آشنایان از این روش استفاده کرد. همچنین برخی از شرکت هایی که خدمات مشاوره ای ارائه می دهند نیز، مشاوره امور مالیاتی را رایگان ارائه می دهند. مهم ترین مزیت این روش هزینه بسیار پایین استفاده از این روش است.
  • مشاوره امور مالیاتی آنلاین: یکی از روش های کم دردسر وکم هزینه برای رفع مشکل و مسائل امور مالیاتی دریافت مشاوره به صورت آنلاین می باشد. این روش بسیار شبیه به روش مشاوره به صورت تلفنی است و تفاوت آن در این است که مشاوره به صورت آنلاین دسترسی افراد به مشاوران امور مالیاتی بیشتر است. از مهم ترین مزیت های استفاده از این روش ، امکان دریافت مشاوره در سراسر کشور است، به طوری که در هر نقطه از کشور می توان از مشاوره امور مالیاتی بهره مند شد.

بیشتر بخوانید: مشاوره مالیاتی در کسب و کار

چرتکه پلاس

در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09900300026 و 09900300025 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.