تکمیل اظهارنامه مغازه

با شروع ماه ارسال اظهارنامه ها یعنی خرداد ماه، مغازه داران یک ماه فرصت دارند تا برای تکمیل اظهارنامه مغازه خود اقدام نمایند و به سازمان امور مالیات کشور ارسال کنند. اکثر مغازه داران با توجه به درآمدهای ماهیانه خود می بایست اظهارنامه مالیاتی را تکمیل کنند و اگر به امور انجام تکمیل اظهارنامه مالیاتی تسلط ندارند باید حتما از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرند. در گذشته اظهارنامه های مالیاتی در دفترچه های مخصوص و به صورت دستی تکمیل می شد اما در سال های اخیر تنها روش تکمیل اظهارنامه مالیاتی به روش اینترنتی و در سایت سازمان امور مالیات کشور می باشد.

در روش اینترنتی، افرادی که با دنیای اینترنت آشنایی ندارند باید حتما از یک تیم تخصصی قابل اعتماد و با تجربه کمک بگیرند، زیرا اگر در روند تکمیل اظهارنامه مغازه اشتباهی صورت گیرد ممکن است باعث ایجاد مشکل های زیادی شود و این مشکلات می توانید باعث ایجاد تخلف و جریمه شود. تیم تخصصی چرتکه پلاس آماده ارائه خدمات در زمینه های حسابداری و اظهارنامه مالیاتی می باشد و جهت استفاده از این خدمات می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اظهارنامه مالیاتی به دو روش می باشد که روش اول علی الراس و روش دوم خود اظهاری می باشد که در روش علی الراس، ماموران اداره مالیات با توجه به دارایی و درآمد شخص میزان مالیات را تعیین می کنند و فرد ملزم به پرداخت آن می باشد و در روش خود اظهاری، خود شخص جهت پر کردن اظهارنامه مالیاتی اقدام می کند و می بایست درآمد سالیانه خود را به صورت کامل محاسبه و مالیات آن را به سازمان امور مالیات کشور پرداخت کند. مالیات شامل تمامی افراد و مشاغل جامعه نمی شود و هر فرد و شغلی که درآمد کافی داشته باشد باید به صورت سالیانه مالیات آن را بپردازد.

نحوه تکمیل اظهارنامه مغازه

تکمیل اظهارنامه مغازه

اگر به روش خود اظهاری قصد تکمیل اظهارنامه مغازه را دارید می بایست به طور دقیق درآمد سالیانه خود را محاسبه کنید و توجه داشته باشید که هر گونه اشتباه در اعداد و ارقام باعث می شود تا اظهارنامه شما مورد قبول واقع نشود و باید با دقت این عملیات را انجام دهید. اظهارنامه مالیاتی به صورت انفرادی و مشارکتی می باشد و اگر در شغل خود تنها هستید باید اظهارنامه انفرادی و یا اگر شریک دارید باید اظهارنامه مشارکتی را تکمیل کنید که در این روش یکی از شرکا باید برای تکمیل اظهارنامه اقدام کند.

اظهارنامه مالیاتی شامل سه گروه اول، دوم و سوم می باشد که هر گروه شامل صنف ها و شغل های مختلفی می باشند و شما هم طبق همین گروه ها باید اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل کنید.

  • گروه اول

افرادی که صاحب کارت بازرگانی می باشند.

صاحبان فروشگاه های زنجیره ای

صاحبان هتل های سه ستاره و بالاتر

صاحبان مشاغل صرافی

صاحبان کارخانه ها و واحدهای تولیدی

صاحبان بیمارستان ها، زایشگاه ها و کلینیک های تخصصی

  • گروه دوم

مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا ده برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده طبق آخرین برگ مالیاتی عملکرد سال 1391 و به بعد که تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد، هر کدام بیشتر از 10 میلیارد ریال و تا 30 میلیارد ریال باشد.

  • گروه سوم

مودیانی که در گروه اول و دوم قرار نمی گیرند جزء گروه سوم محسوب می شوند.

تیم تخصصی چرتکه پلاس

در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند.

تلفن تماس: 09900300026 – 09900300025

تکمیل اظهارنامه 1400