تکمیل اظهارنامه 1400

اگر هنوز برای تکمیل اظهارنامه 1400 اقدام نکرده اید، باید هر چه سریع تر این کار را انجام دهید و اظهارنامه مالیاتی 1400 مربوط به اول فروردین سال 1399 تا آخر اسفند می باشد و تمامی مودیان باید با توجه مستندات و مدارک موجود اقدام به تکمیل اظهارنامه 1400 نمایند. در سال های اخیر روش تکمیل اظهارنامه مالیاتی به صورت اینترنتی می باشد و دیگر نیازی به تکمیل دفترچه های اظهارنامه به صورت دستی نمی باشد و با انجام اینترنتی، این کار با دقت بیشتر و همچنین در زمان کمتری انجام خواهد شد. قبل از تکمیل اظهارنامه 1400 حتما از یک شخص با تجربه مشاوره بگیرید و برای این کار می توانید از تیم تخصصی چرتکه پلاس در این زمینه کمک بگیرید.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور مشمول مالیات می شوند باید هر ساله گزارش عملکرد سالیانه خود را در قالب اظهارنامه ارسال نمایند و عدم تکمیل و ارسال آن شامل تخلف و جریمه می شود. تکمیل اظهارنامه مالیاتی همیشه در ماه های خرداد و تیر هر سال برای اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد و تمامی افراد، مشاغل، شرکت ها و سازمان هایی که مشمول مالیات می شوند باید در این ماه ها اقدام به تکمیل اظهارنامه مالیاتی نمایند.

تسلیم اظهارنامه مالیاتی

تکمیل اظهارنامه 1400

برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی قوانینی وجود دارد که این قوانین مطابق با قانون تجارت ایران می باشد و با توجه به آن تمامی اشخاص حقوقی شامل شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری هنگام ثبت باید پرونده مالیاتی تشکیل دهند و تنها از همین طریق از نظر قانون به رسمیت شناخته می شوند. اما در برخی از مشاغل و اشخاص مشکلی که وجود دارد این است که ممکن است در ماه های اول سال کسب و کار و فعالیت تجاری نداشته باشند اما طبق قانون اظهارنامه مالیاتی شامل تمامی دوره های زمانی می باشد حتی اگر در ماه هایی از سال فعالیت تجاری نداشته باشید و برای حل این مشکل می توانید با اداره مالیات مراجعه کرده تا با راهنمایی برطرف شود.

در مورد اشخاص حقیقی هم تمامی مشمولین مالیات طبق قانون تجارت باید در زمان اعلام شده اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال نمایند. مالیات اشخاص حقیقی به دو دسته انفرادی و مشارکتی تقسیم می شوند و همچنین شامل سه گروه اول، دوم و سوم می باشند که هر شخص طبق گروه خود باید اظهارنامه را تکمیل کند. توجه داشته باشید که اگر تخلفی در اظهارنامه های مالیاتی مشاهده شود و یا مدارک در زمان قانونی به دست سازمان امور مالیات نرسد، ممیزان اداره مالیات به صورت علی الراس اقدام کرده و مبلغ مالیات را مشخص می کنند. اشخاص حقیقی جهت تکمیل اظهارنامه 1400 تا آخر خرداد فرصت دارند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این تاریخ دو ماه تمدید شده و تا آخر مرداد ماه فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی را دارند.

تفاوت مالیات مستقیم و غیر مستقیم

عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی

تکمیل اظهارنامه 1400

  • محرومیت از بخشودگی ها و معافیت های مالیاتی
  • پرداخت جریمه معادل 30 درصد مالیات متعلق به اشخاص حقوقی
  • پرداخت جریمه معادل 10 درصد مالیات متعلق به اشخاص حقیقی
  • عدم اعطای معافیت مالیاتی سالانه برای مودیان حقوقی و حقیقی

تیم حسابداری چرتکه پلاس

اگر می خواهید هر سال اظهارنامه مالیاتی خود را به طور مرتب و دقیق و در زمان تعیین شده تکمیل کنید، می توانید از تیم تخصصی چرتکه پلاس در این زمینه کمک بگیرید. در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند.

شماره تماس: 09900300026 – 09900300025