اهمیت مشاوره مالی

امروزه با پیچیدگی و گستردگی روش کسب و کارها، مسائل مالی و سرمایه گذاری با تحولات چشمگیری مواجه شده اند. امروزه خدمات و مدیریت امور مالی و سرمایه گذاری بسیار گسترده تر از خدمات حسابداری معمولی و مدیریت معاملات روزانه است. در واقع مشاوره مالی فرآیندی است که در آن با بررسی و تحلیل وضعیت مالی موجود، اهداف مورد نظر بررسی دقیق مسائل اقتصادی به روز و در نظر گرفتن میزان تحمل ریسک مالی، طرح و نقشه استاندارد و حساب شده برای سرمایه گذاری مناسب ارائه داده می شود. اهمیت مشاوره مالی در این موضوع به خوبی دیده می شود. امروزه با توجه به شرایط اقتصادی موجود و غیر قابل پیش بینی، اهمیت مشاوره مالی در بهبود خدمات حسابداری در حفظ و رونق کسب وکارها و سرمایه گذاری در طرح هایی با بازدهی بالا و با سرعت و سودمند قابل توجه است.

با این که بسیاری از مشتریان مشاوران مالی توانایی مدیریت مالی و سرمایه خود را دارند اما با این وجود، بسیاری از افراد ارزش توصیه های مالی و اهمیت مشاوره مالی خوب و مناسب را می شناسند و همچنین برای بسیاری از آنان باعث بهبود در زمان برای تلاش های تجاری یا شخصی منجر شود. در واقع اهمیت مشاوره مالی در این است که باعث جلوگیری از اشتباه در فرصت هایی که ممکن است از دست رود، می شود و همچنین باعث برنامه ریزی بهتر در مورد امور مالی شده و ریسک به شیوه ای هوشمندانه از طریق مالیات برای رشد و بهبود دارایی و سرمایه خود مدیریت می شود.

خدمات مشاوره

نکاتی درباره اهمیت مشاوره مالی

اهمیت مشاوره مالی

به طور کلی در  دو حالت به مشاوره مالی احساس نیاز می شود؛ یا برای خود فرد نیاز است و یا برای شرکت، مجموعه ای و یا کسب و کار نیاز می شود. از وظایف مشاوره مالی می توان به بررسی موضوعات مختلف در مورد نیاز مشتری اشاره کرد. ممکن است مشاوره مالی در ابتدا تنها برای پس انداز و سرمایه گذاری باشد اما در گام های بعدی به بررسی و تحلیل بیشتری نیاز داشته باشد. در واقع در زمینه های مالی و سرمایه گذاری و مالیاتی اهمیت مشاوره مالی نمایان می شود.

مشاوران مالی هم به دنبال راه هایی برای کاهش مالیات، به حداکثر رساندن درآمد و پس انداز بازنشستگی هستند و بسیاری از مشاوران مالی با ریسک کردن رویه های خود به افراد تجاری جداگانه، مانند یک شرکت همان استراتژی های دیگر صاحبان مشاغل کوچک را دنبال می کنند.

بیشتر بخوانید: مشاوره بیمه

انواع مشاوره مالی

مشاوران مالی به شرایط هر فرد، مجموعه و برنامه های مالی دقت می کند و سپس آن را بررسی می کند و راه ها و روش های مناسب با شرایط را پیشنهاد می دهد.

در این بخش به انواع مشاوره مالی می پردازیم:

  • مشاوران مستقل مالی: این مشاوران که اهمیت مشاوره مالی را زیاد می کنند، در مورد طیف گسترده ای از محصولات مالی از تمامی شرکت های موجود، مشاوره ای بی طرفانه می دهند.
  • مشاوران مالی محدود به تخصصی خاص: این نوع مشاوره در مورد طیف محدودی از محصولات مشاوره می دهند. مشاوران مالی محدود به تخصصی خاص، امکان دارد در یک زمینه تخصص داشته باشند؛ مثلا حقوق بازنشستگی و یا فقط در محصولات ارائه شده به وسیله تعداد محدودی از شرکت ها مشاوره مالی ارائه می دهند  بهتر است معمولا مشاوره مالی مستقل دریافت شود تا بتوان بیشترین دامنه مشاوره و محصولات موجود بررسی شود.

در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09900300026 و 09900300025 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.