خود اظهاری مالیاتی

خود اظهاری مالیاتی چیست؟ خود اظهاری مالیاتی یکی از روش هایی است که شخص مودی می تواند میزان مالیات یک سال خود را محاسبه کند و در قالب اظهارنامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال نماید. روش خود اظهاری مالیاتی چندین مزیت برای مودیان دارد و خود مودی بهتر از هر شخص دیگری از وضعیت مالیاتی خود آگاهی دارد و به راحتی می تواند منابع درآمد، سود و زیان ناشی از فعالیت های اقتصادی خود را محاسبه و در داخل اظهارنامه مالیاتی ثبت کند.

اظهار شفاف و بدون شبهه اشخاص می تواند به سازمان امور مالاتی کشور در بررسی اخذ مالیات کمک بسیار زیادی بکند و اکثر اشخاصی که مشمول مالیات هستند از طریق خود اظهاری مالیاتی اقدام به بررسی و مشخص کردن سود و زیان فعالیت های اقتصادی خود می کنند. برای خود اظهاری مالیاتی نیازی به مراجعه حضوری به سازمان امور مالیات نمی باشد و با الکترونیکی شدن تکمیل اظهارنامه مالیاتی، مودیان از این طریق می توانند کارهای خود را انجام دهند.

تنظیم و تکمیل خود اظهاری مالیاتی

خود اظهاری مالیاتی

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و تغییر در سیستم های خود اظهاری مالیاتی، مودیان برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی و خود اظهاری مالیاتی دیگر نیازی به مراجعه حضوری به سازمان امور مالیات ندارند و به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه tax.gov.com می توانند مراحل خود اظهاری را انجام دهند. ثبت اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها شده است و مودیان در زمان کافی و با دقت می توانند این کار را انجام دهند.

سازمان امور مالیاتی تمایل دارد تمامی مودیان در موعد مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی کشور تکمیل نمایند و تمامی اشخاص حقیقی تا تاریخ 31 خرداد و اشخاص حقوقی تا تاریخ 31 تیر هر سال فرصت دارند تا مراحل خود اظهاری مالیاتی را انجام داده و اظهارنامه مالیاتی را برای این سازمان ارسال نمایند. توجه داشته باشید که تکمیل اظهارنامه مالیاتی بعد از تاریخ اعلام شده مورد قبول نمی باشد و مودیان طبق قانون مالیاتی کشور شامل جرایم خواهند شد.

در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند.

مالیات های غیر مستقیم

مشمولین فرم خود اظهاری مالیاتی

خود اظهاری مالیاتی

  • کلیه اشخاص حقوقی که در ایران فعالیت اقتصادی دارند و درآمد کسب می کنند.
  • اشخاص حقوقی که در داخل ایران کسب و کار دارند و از طریق آن درآمد کسب می کنند.
  • اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی که در خارج از ایران درآمد کسب می کنند.
  • اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی که در خارج از ایران ساکن هستند و در داخل ایران کسب درآمد دارند.
  • اشخاص غیر ایرانی که در داخل ایران درآمد کسب می کنند.

با توجه به موارد فوق، کلیه اشخاص نام برده شده می بایست در تاریخ معین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور، اقدامات لازم برای خود اظهاری مالیاتی و تسلیم اظهارنامه مالیاتی را انجام دهند و هر گونه اظهارنامه مالیاتی بعد از تاریخ اعلام شده مورد قبول نخواهد بود. توجه داشته باشید که در زمان خود اظهاری تمامی محاسبات به درستی انجام شود و هر گونه اشتباه که در آن فرد درآمد حقیقی خود را کمتر از مقدار اصلی وارد کند طبق قانون با او برخورد خواهد شد.

جهت تکمیل اظهارنامه مالیاتی می توانید از تیم تخصصی چرتکه پلاس کمک بگیرید و کارشناسان ما همه روزه آماده ارائه خدمات به شما می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس: 09900300026 – 09900300025