تکمیل اظهارنامه شرکتی

اگر برای تکمیل اظهارنامه شرکتی نیاز به کمک دارید می توانید از تیم حسابداری چرتکه پلاس جهت انجام این کار کمک بگیرید و تیم تخصصی چرتکه پلاس همیشه آماده ارائه خدمات حسابداری به شما عزیزان می باشد. اظهارنامه های شرکتی هر ساله طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور باید تکمیل و در تاریخ اعلام شده باید ارسال گردد و هر فرد یا شرکتی که مشمول مالیات می شود ملزم به انجام این کار می باشد و در صورت عدم تکمیل اظهارنامه مالیاتی با آن ها برخورد می شود. اظهارنامه مالیاتی به صورت یک فرم می باشد که در آن به مواردی مانند درآمدها، هزینه ها، بدهی ها، سرمایه، مالیات، دارایی ها، درآمد مشمول مالیات، اطلاعات هویتی و مکانی و … پرداخته می شود مودیان باید به صورت کامل آن ها را تکمیل نمایند.

شرکت ها آن دسته از گروه هایی هستند که هر ساله باید با توجه به مستندات و مدارک مالیاتی خود اقدام به تکمیل اظهارنامه مالیاتی نمایند. شرکت ها جهت تکمیل اظهارنامه مالیاتی باید مدارک و مستندات یک سال مالیاتی یعنی از اول فروردین تا آخر اسفند را جمع آوری نمایند و در تاریخ معین شده توسط سازمان مامور مالیاتی ( که معمولا خرداد ماه و تیر ماه می باشد) در قالب یک اظهارنامه ارسال شود. بسیاری از شرکت های تازه تاسیس ممکن است با روند تکمیل اظهارنامه شرکتی آشنایی نداشته باشند و یا در تکمیل آن به مشاوره نیاز داشته باشند و تیم تخصصی چرتکه پلاس در این زمینه می تواند به شما کمک کند.

اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی

تکمیل اظهارنامه شرکتی

جهت تکمیل اظهارنامه شرکتی باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید و همان طور می دانید اظهارنامه ها به دو بخش حقیقی و حقوقی تقسیم می شوند که بخش حقیقی مربوط به افرادی است که شخصیت حقیقی دارند و بخش حقوقی مربوط به شرکت ها و سازمان ها می باشد. فرم اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی تفاوت هایی با یک دیگر دارد و در زمان تکمیل اظهارنامه مالیاتی باید حقیقی یا حقوقی بودن آن را مشخص کنید.

در اظهارنامه مالیاتی شما با چندین فرم و جدول رو به رو می شوید که هر کدام از فرم ها و جداول را با توجه به اطلاعات مربوط به شرکت و همچنین مستندات و مدارک مالیاتی شرکت باید تکمیل گردد. برای تکمیل اظهارنامه شرکتی شما ابتدا باید چند فرم که مربوط به اطلاعات شرکت می شود را تکمیل کنید که این فرم ها به شرح زیر می باشد:

  • فرم مشخصات فرد حقوقی: در این فرم می بایست اطلاعات هویتی مودی، نشانی اقامتگاه قانونی و واحد مالیاتی را وارد نمایید.
  • فرم اطلاعات حساب های بانکی مربوط به فعالیت شخاص حقوقی: این فرم شامل اطلاعات حساب های بانکی مربوط به فعالیت شخص حقوقی می باشد.
  • فرم اطلاعات اختصاصی: پاسخ به این سوالات در قالب بله و خیر می باشد و باید به تمامی سوالات پاسخ داد شود.

پس از تکمیل فرم های مربوطه، حالا باید جدول هایی که پیش رو دارید را به ترتیب تکمیل نمایید و هر کدام از این جدول ها مربوط به اطلاعات اقتصادی، اعضای هیئت مدیره، سرمایه، دارایی، سود و زیان، معافیت ها و بخشودگی ها، اطلاعات فروش، موجودی مواد و کالا، بهای تمام شده کالای فروش رفته، تعداد کارکنان و … می باشد و تمامی آن ها باید با توجه به اسناد و مدارک شرکت تکمیل گردد. جهت تکمیل اظهارنامه شرکتی می توانید این کار را به تیم تخصصی چرتکه پلاس بسپارید و نگران هیچ چیز دیگری نباشید و تیم تخصصی ما به بهترین روش این کار را برای شما انجام خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تکمیل اظهارنامه شرکتی می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس: 09900300026 – 09900300025

اشخاص مشمول مالیات