تنظیم اظهارنامه مالیاتی

یکی از مهم ترین درآمدهای دولت که به صورت سالیانه محاسبه و دریافت می شود، دریافت مالیات از افراد مختلف می باشد که در این بین مالیات سهمی است که به موجب اصل تعاون ملی به هر یک از افراد ساکن شهر تعلق می گیرد و افراد موظف به پرداخت آن هستند. این مورد نیز گفتنی است که اظهارنامه مالیاتی کارنامه مالی است یک سال کاری شرکت و موسسات و اشخاص حقیقی که برای محاسبه دقیق مالیات به سازمان امور مالیاتی تحویل داده می شود و تنظیم اظهارنامه مالیاتی نیز یکی از مواردی است که باید به دقت انجام شود.

تنظیم اظهارنامه مالیاتی باید به صورت سالانه توسط شرکت ها یا همان اشخاص حقوقی و یا اشخاص حقیقی انجام شود و به سازمان امور مالی ارائه شود تا این سازمان به محاسبه آن بپردازد. با این حال متوجه می شویم که اظهارنامه مالیاتی و تنظیم اظهارنامه مالیاتی دارای اهمیت بالایی است و در اظهارنامه مالیاتی و تکمیل این فرم از حساسیت خاصی برخوردار است که قبل از اقدام به این امر باید مواردی را مورد توجه قرار داد. از ابتدای سال 1391 (سال مالی 1390) مودیان باید با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان امور اقتصادی و دارایی نسبت به تکمیل و تسلیم اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی اقدام نمایند.

ممکن است بسیاری از مودیان مالیاتی اطلاعات کافی برای تنظیم اظهارنامه مالیاتی خود نداشته باشند و برای انجام این کار می توانند از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرند. در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09900300026 و 09900300025 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

چگونگی تنظیم اظهارنامه مالیاتی

تنظیم اظهارنامه مالیاتی

در حال حاضر سیاست و برنامه عملیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، اخذ الکترونیکی اظهارنامه بدون نیاز به مراجعه حضوری مودیان به واحد های مالیاتی می باشد. برای ارسال اظهانامه مالیاتی باید مراحل ثبت نام الکترونیکی را تکمیل نمود و بهتر است قبل از روزهای پایانی مهلت تسلیم اظهارنامه، امور مربوط به تنظیم اظهارنامه مالیاتی انجام شود و اظهارنامه ارائه داده شود.

تنظیم اظهارنامه مالیاتی مودیان حقیقی: برای این دسته مودیان تسلیم اظهارنامه مالیاتی، تنها  در صورت تکمیل ثبت نام الکترونیکی میسر می باشد. برای واحدهای مشارکتی، جهت عملکرد سال جاری فقط تکمیل یک اظهارنامه کافی است و به ارائه اظهارنامه انفرادی برای تمامی شرکا نیازی نیست. نکته قابل ذکر این است که اطلاعات شرکا در واحدهای مشارکتی از سامانه ثبت نام شماره اقتصادی بارگزاری می شود پس در صورت ثبت نکردن اطلاعات در این سامانه، در ثبت نام شریک اصلی حتما به تکمیل آن اقدام شود.

مودیان حقوقی: تنظیم اظهارنامه مالیاتی و تسلیم آن به صورت الکترونیکی برای این دسته تنها با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور و کد رهگیری پیش ثبت نام و در صورت تکمیل اطلاعات ثبت نام امکان پذیر می باشد. پس واجب است مودیان حقوقی نسبت به تکمیل ثبت نام و رفع ایرادات احتمالی این مرحله از طریق سامانه اینترنتی سازمان امور مالیاتی اقدام کنند. نکته قابل ذکر این است که کد خطای 504 هنگام ارسال اظهارنامه الکترونیکی به معنای عدم برقراری شروط بالا برای ارسال اظهارنامه می باشد. برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی می توانید از کارشناسان چرتکه پلاس کمک بگیرد و ما شما را در این زمینه راهنمایی می کنیم.

بیشتر بخوانید: بدهی مالیاتی

برای تنظیم اظهارنامه مالیاتی و ارسال آن په مراحلی باید طی شود؟

تنظیم اظهارنامه مالیاتی

در حال حاضر در این مورد سازمان امور مالیاتی اقدام به ارائه سایت اینترنتی کرده است که با ورود به این سایت افراد به روش الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری به تنظیم اظهارنامه مالیاتی و تکمیل آن بپردازند. بهره گیری از این سایت برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی امکان پذیر است و با این کار دیگر لازم نیست مانند گذشته فرم های مالیاتی را به صورت حضوری به اداره امور مالیات ارسال کنید و در هر کجایی که باشید می توانید از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی این کار را انجام دهید.

در ابتدا مودی باید در نظام مالیاتی ایران ثبت نام کند و پس از تایید اطلاعات ارائه شده و تشکیل پرونده در اداره امور مالیاتی مربوطه و اخذ کد اقتصادی، به عنوان مودی مالیاتی شناخته می شوند. بعد از طی کردن مراحل ثبت نام، از طرف سازمان امور مالیاتی به مودی نام کاربری و رمز عبور برای انجام عملیات تکالیف مالیاتی اختصاص داده می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.