اظهارنامه مالیاتی گروه دوم

همان طور که در مطالب قبلی گفتیم، اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی به سه گروه اول، دوم و سوم تقسیم می شوند که در این مطلب قصد داریم به اظهارنامه مالیاتی گروه دوم بپردازیم. اظهارنامه مالیاتی گروه دوم مربوط به مودیانی می شود که مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا 10 برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده طبق آخرین برگ مالیات قطعی عملکرد سال 1391 و به بعد که تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد.

صاحبان مشاغلی که در گروه دوم اظهارنامه مالیاتی قرار می گیرد موظف هستند طبق سال مالیاتی، اسناد و مدارک مربوط به معاملات خود از قبیل اسناد درآمدی فروش کالا یا ارائه خدمات و سایر درآمدها و اسناد خرید کالا، خدمات و دارایی و سایز اسناد هزینه های انجام شده را به تفکیک و به ترتیب تاریخ وقوع هر یک از رویدادهای مالی نگهداری و صورت درآمد و هزینه خود را ماهانه با توجه به فرم های مربوطه، تنظیم و ارائه نمایند.

اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی گروه دوم به دو بخش انفرادی و مشارکتی تقسیم می شود که در ابتدای فرم می بایست نوع اظهارنامه مالیاتی را مشخص کنید و سپس با توجه به مدارک و اسناد موجود اقدام به تکمیل اظهارنامه مالیاتی نمایید. اگر در تکمیل اظهارنامه مالیاتی به مشکل برخورد کرده اید و یا به افراد باتجربه در این زمینه نیاز دارید، می توانید از تیم تخصصی چرتکه پلاس کمک بگیرید و کارشناسان ما آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند.

مدارک لازم برای اظهارنامه مالیاتی گروه دوم

اظهارنامه مالیاتی گروه دوم

قبل از تکمیل اظهارنامه مالیاتی باید تمامی مدارک و اسناد موجود را جمع آوری و سپس به دقت و ترتیب آن ها را تنظیم کنید و اظهارنامه مالیاتی باید طبق اسناد و مدارک موجود تکمیل شوند و هیچگونه تغییراتی نداشته باشد. مدارکی که برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی گروه دوم نیاز می باشد به شرح زیر است:

  • اطلاعات شرکا
  • موجودی کالا اول دوره و پایان دوره
  • اطلاعات مکانی
  • اطلاعات مربوط به حساب بانکی
  • اطلاعات مربوط به درآمد و هزینه
  • درآمدهایی که مشمول مالیات، بخشودگی مالیاتی و معافیت های مالیاتی
  • دارایی ها و اموال

تکمیل اظهارنامه مالیاتی

اظهارنامه مالیاتی گروه دوم

تکمیل اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی گروه دوم به صورت اینترنتی و در وب سایت سازمان امور مالیاتی انجام می شود و اگر در گذشته این کار را به صورت فرمی ارسال می کردید، حتما در روش اینترنتی از افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. پر کردن اظهارنامه های مالیاتی در عین سادگی، پیچیدگی های فراوانی دارد و ممکن است در برخی از مراحل شما را دچار تردید و یا اشتباه کند. سازمان امور مالیاتی در روند تکمیل فرم ها و اعداد و ارقامی که وارد شده است حساسیت بسیار زیادی دارد و حتی کوچکترین اشتباهی می تواند بسیار بحث برانگیز باشد و مودیان را دچار مشکل کند. در صورتی که در اظهارنامه های مالیاتی تخلفی صورت گیرد، برای مودیان جریمه در نظر گرفته می شود و ملزم به پرداخت آن می باشد و یا حتی برای اثبات اشتباه در فرم های ارسالی ممکن است بارها به اداره مالیات احضار شوید.

برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی حتما در یک فرصت مناسب اقدام نمایید و حتما تا قبل از تاریخ اتمام مهلت آن را به سازمان امور مالیاتی ارسال نمایید. تکمیل اظهارنامه مالیاتی نیاز به دقت و سواد کافی در این زمینه دارد و بهتر است که قبل از تکمیل آن از مشاوران در این زمینه کمک بگیرید. شما حتی می توانید تکمیل اظهارنامه مالیاتی خود را به دست افراد کار بلد و باتجربه بسپارید و بدون نگرانی این کار برای شما انجام خواهد شد. در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند.

شماره تماس: 09900300026 – 09900300025

اظهارنامه مالیاتی گروه اول