اظهارنامه مالیاتی شرکت های تولیدی

اظهارنامه مالیاتی شرکت های تولیدی مربوط به شرکت های تولیدی می باشند و این شرکت ها هم مانند سایر شرکت های خدماتی، بازرگانی و پیمانکاری، باید در سال مالیاتی، مالیات شرکت را در قالب یک اظهارنامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه دهند. پرداخت مالیات برای اکثر شرکت های تولیدی اجباری می باشد و هر شرکتی مشمول پرداخت مالیات می باشد و از پرداخت مالیات امتناع کند، توسط بازرسان سازمان امور مالیاتی کشور مورد بازخواست قرار می گیرند و برای آن ها جرایمی در نظر گرفته می شود. سال مالیاتی شرکت های تولیدی تیر ماه هر سال می باشد و تمامی شرکت های تولیدی موظف هستند اظهارنامه مالیاتی خود را تا پایان تیر ماه به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند.

این شرکت ها برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی شرکت های تولیدی باید حتما از افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیرند و تکمیل اظهارنامه مالیاتی باید به درستی صورت گیرد و هر گونه اشتباه در اعداد و ارقام ممکن است برای شرکت مشکل ساز باشد. اظهارنامه مالیاتی شرکت های تولیدی باید با توجه به اسناد و مدارک مالی و حسابداری شرکت تکمیل شوند و تمامی اطلاعات لازم برای اظهارنامه مالیاتی باید به درستی و دقیق وارد شوند. اظهارنامه مالیاتی شرکت های تولیدی به صورت اینترنتی می باشد و می توان در مدت زمان کمتر و دقت بیشتری آن را تکمیل کرد و البته در برای تکمیل آن باید از افراد با تجربه کمک گرفت تا اشتباهی صورت نگیرد.

در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09900300026 و 09900300025 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

معافیت مالیاتی شرکت های مالیاتی

اظهارنامه مالیاتی شرکت های تولیدی

برخی از شرکت های تولیدی هستند که طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور نیازی به پرداخت مالیات از سوی آن ها نمی باشد. به عنوان مثال، شرکت ها و کارگاه های تولیدات صنایع دستی به دلیل حفظ این موفقیت و امتیاز از پرداخت مالیات معاف می باشند و معافیت صنایع دستی فقط مربوط به شرکت ها و کارگاه های تولیدی این محصولات می باشد و فروشندگان و فعالان صنایع دستی مشمول مالیات می باشند. این کار به دلیل حمایت از محصولات داخلی به خصوص صنایع دستی و گسترش این حرفه می باشد و باعث می شو انگیزه هنرمندان و صنعت گران بیشتر شود و تولیدات در این زمینه افزایش پیدا کند.

شرکت های تولیدی صنایع دستی برای این که مشمول قانون معافیت شوند باید در سامانه ی رسمی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ثبت نام کرده باشند و شناسه ثبت نام خود را دریافت کرده باشند و در غیر این صورت مشمول مالیات خواهند شد. هنرمندان و فعالان حوزه هنری و صنایع دستی، کارگاه های تولیدی فرش دستباف، شرکت های تولیدی و اتحادیه های تولیدی و کارگاه های مربوط به آن مشمول قانون معافیت مالیاتی می شوند و این ارتباطی به تعداد کارگران، میزان حقوق و شرایط بیمه آن ها ندارد.

برخی از شرکت های تولیدی ممکن است چندین سال مجاز به پرداخت نکردن مالیات باشند و پس از آن مشمول قانون مالیات می شود و باید هر سال اظهارنامه مالیاتی شرکت های تولیدی را ارسال نمایند و این موضوع را می توانید از سازمان امور مالیاتی کشور پیگیری نمایید. جهت تکمیل اظهارنامه مالیاتی شرکت های تولیدی یا مشاوره در این زمینه می توانید با مجموعه تخصصی چرتکه پلاس تماس حاصل نمایید و کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی می کنند.

بیشتر بخوانید: اظهارنامه مالیاتی شرکت های بازرگانی