اینکه شنبه یه عده فریاد وامصیبتا میدن و میرن تو صف فروش به آنها اصلا کاری ندارم و صرفا براشون آرزوی موفقیت دارم!

 

اما طبق روال گذشته شخصا به بررسی پتانسیل این قانون شبانه جدید میپردازم و نکات مثبت را اشاره میکنم و نقد را به عهده دلواپسان میگذارم.

 

محاسن این قانون :

 

1.

کاهش دامنه نوسان باعث میشود که رویکرد بازار از نوسانگیری روزانه و یا هفتگی حداقل به دیدگاه کوتاه مدتی تبدیل شود و دیگر شاهد سفته بازی کمتری در بازار باشیم.

 

2.

کاهش دامنه باعث عطش بیشتر تقاضا میشود!

کاهش دامنه و صف های ۲ درصدی باعث میشود که بازار عطشش هر روز بیشتر از قبل شود و انگار به کسی که تنشه هست شما آب شور بدهید همانند اتفاقی که در بازار پایه اتفاق افتاد…

نمونه آن پارتا و تپکو و خیلی سهم های دیگر که رشدهای فوق‌العاده داشتند.

 

3.

قانون محدودیت یک ماهه کدهای تازه وارد جدید باعث شده بود که اهالی بازار نگران پمپاژ نقدینگی به بازار باشند و در شرایطی که سطح هیجانات در بازار زیاد هست نگران باشند که بازاز از جهت مثبت یه جهت منفی تغییر پیدا کند و تبدیل به باتلاق شود.

اما حالا با کند شدن نسبی بازار ، زمان برای بازار خریداری شده و هم رشد ادامه خواهد داشت و هم پول های جدید تضمین کننده آتیه بازار میشود.

 

4.

خیلی ها این روزها به دنبال شناسایی دست و یا موج نقدینگی حقیقی بودند که بتوانند از روی دست آنها بخرند تا سود کنند و از سفره نوسانی که پهن شده بهره لازم را ببرند…

با اجرای این قانون دست یا هر بازیگر حقیقی که بخواهد دنبال فعالیت نوسانی باشد حالا مجبور هست که مثل مابقی بازار سهامدار بماند و دیگر فرصت جولان دادن در سهم ها را نداشته باشد و این دسته از زرنگ های بازار سر به راه شوند و طبق متن قانون جدید این ارزو حداقل برای سه ماه حداقل در ذهن ها بماند!

 

5.

همانطور که در راستای قانون حجم مبنا گفته شد که وزن معاملات میتواند خطا در تریدر را کاهش دهد ، کاهش دامنه نیز باعث میشود که شکسته شدن ترازهای مهم راحت‌تر تشخیص داده شود و ان کسی که قرار است بخرد راحت تر با وزن بیشتر بخرد و آن کسی که نگران هست زودتر خارج شود. با آغاز این مدل تغییرات این بند بیشتر درک خواهد شد.

 

6.

بازار در اولین نگاه میگوید که دامنه ۲ درصد کم هست و ما بیشتر سود میکنیم!

در دامنه نوسان به شرطی که در ۲۰ روز کاری شما قیمت پایانی هر روز ۵ درصد بالا برود شما ۱۰۰ درصد سود میکنید ولی چند درصد از شما توانسته که چنین سودی را در مدت زمان یک ماه بگیرد؟!

این مدل سودگیری برای عده ایی خاص هست که شاید تعدادشان به ۵ درصد از فعالان بازار نرسد. اما حالا با دامنه نوسان ۲ درصد که نهایتا ۴۰ درصد در ماه میشود ، درصد بیشتری از معامله‌گران حداقل نیمی از این میزان سود را با ریسک کمتر و با ارامش بیشتر دریافت خواهند کرد و پخش ثروت در بین فعالان بازار عادلانه تر خواهد بود.

 

7.

نگرانی با تصویب قانون حجم مبنا در بازار شکل گرفت که اگر سهم نتوانست حجم مبنا لازم را پر کند چه میشود؟ حالا که دامنه هم کم شد دیگر چه بلایی به سر بازار می آید؟!

جواب ساده هست. در صورت مشمولیت قانون گره معاملاتی سهم شما با کشف قیمت تمام جاماندگی از بازار را جبران خواهد کرد و شما هیچ زمانی را برای کسب سود از دست نداده اید.

 

 

8.

نگرانی دیگری هست که بازار بورس با کاهش دامنه از بازارهای موازی مثل بازار ارز و طلا جا می ماند!!!

پیشنهادم به این دسته از افراد این هست که برایند رشد ارز و طلا و مسکن را بر اساس یک ماه درنظر بگیرند. آیا این بازار ها حتی با وجود دامنه ۲ درصدی بورس شانس رقابت را دارند؟! شخصا بعید میدانم.

 

9.

پیشنهادم این هست که تحت تاثیر یک سری افراد که عمدتا سفته باز هستند و این قوانین را مورد انتقاد قرار می‌دهند قرار نگیرید و از بازار بورس با این قوانین جدید لذت بیشتری ببرید که سود کردن آسان تر شد.

 

10.

آرزوی تندرستی ، سربلندی و موفقیت را برای شما عزیزان دارم.