🔘 رییس کانون وکلای دادگستری مرکز طی مصاحبه ای با روابط عمومی کانون وکلای مرکز در مورد فراخوان نصب سامانه پایانه فروشگاهی و پیامک های ارسالی گفت:

🔹کانون وکلا ضمن تایید ضرورت شفاف سازی بر درآمدهای مودیان مالیاتی ، تکلیف و حدود ان را در راستای قانون ، لازم الاجرا و منطقی می داند. حال انکه با توجه به ماهیت حرفه وکالت دادگستری نصب کارت خوان انطباقی با این حرفه ندارد و مستلزم حکم قانونی نیز می باشد.

🔹مخصوصاً بر فرض تجویز قانون نیز، اگر سازمان مالیاتی در پی اجرای آن هستند باید دستور العمل دقیق قابل اجرا ان در نصب کارت خوان و نحوه وصول از این طریق را با همکاری سازمان مربوطه (کانون های وکلای دادگستری) تهیه می نمودند.

🔹اینکه در پاسخ به کانون مرکز اعلام شود با نماینده اسکودا در مورد نصب کارت خوان توافق شده است صرفنظر از درستی یا نادرستی این خبر و تکذیب آن از سوی اسکودا، تاکید می نماییم که اسکودا از طرف این کانون وکلا و وکلای دادگستری سمتی ندارد.

🔹سیاست کانون وکلای دادگستری قبل از توسل به مراجع قضایی، حل این مشکل از طریق جلسات راهبردی با وزارت امور اقتصادی و دارایی و حل اختلاف دیدگاه ها است که در این راستا، جلسه ای نیز روز دوشنبه ۱۳۹۸/۱۱/۲۸ در آن مرجع خواهیم داشت.

🔹همکاران ارجمند اطمینان داشته باشند این هیات مدیره از حقوق قانونی صنف دفاع نموده و این امر را پیگیری خواهد کرد.