مهمترین مهارت های حسابداران

مهمترین مهارت های حسابداران شامل تجزیه و تحلیل طیف وسیعی از داده ها و گزارش آن می باشد حسابدار علاوه بر مهارت کار با اعداد باید با افراد زیادی هم تعامل داشته باشد و اطلاعات مالی را با زبان قابل درک برای سایر افراد بیان کند.

تمامی حسابداران نیاز به مهارت هایی دارند تا بتوانند کارهای خود را با دقت انجام دهند زیرا مهارت ها به آنها کمک می کند تا گزارش هایی دقیق را ارائه دهند و برنامه ریزی مالی کاملی داشته باشند.

برخی از این مهارت ها با تمرین به دست آمده و برخی دیگر با تحقیق و مطالعه به دست می آیند افرادی که خواهان پیشرفت در حسابداری هستند، باید مهارت های مورد نیاز شغل خود را یاد بگیرند، در این مقاله شما را با مهمترین مهارت های یک حسابدار آشنا می سازیم.

 

مهارت های مورد نیاز حسابداران

مهمترین مهارت های حسابداران

مهمترین مهارت های حسابداران شامل کلیه فعالیت ها برنامه ریزی انجام عملیات های مالی و ارائه گزارش های دقیق در حوزه کاری خود و یاری رساندن به مدیران شرکت ها و صاحبان مشاغل می باشد، تا بتوانند به شکل دقیق و منظم و مقرون به صرفه در کارهای خود پیشرفت نمایند.

در ادامه به تعدادی از این مهارت ها اشاره می کنیم.

  •  تسلط بر نرم‌افزارهای موردنیاز :کاهش هزینه‌ها، دسترسی سریع به گزارش‌های مالی، اطلاع از میزان دقیق سود و زیان، سهولت در دسترسی به داده‌ها و اطلاعات مالی، ویرایش سریع و آسان اطلاعات حسابداری و امکان استفاده از امکانات محیط نرم‌افزاری از جمله مزایای تسلط بر نرم‌افزارهای مرتبط با حسابداری هستند. 

 

  •  تسلط بر مهارت‌های ارتباطی:ارتباط مؤثر، توانایی انتقال اطلاعات را به روشی قابل‌درک برای همه به حسابدار می‌دهد.لازم است یک حسابدار  با گروه‌های مختلفی تعامل و ارتباط داشته باشد و برای اطمینان از این موضوع که اطلاعات دقیق و درست و واضح به دیگران منتقل می‌شوند نیاز است ارتباطی قوی برقرار شود.

 

  • تسلط بر قوانین مالیاتی:یک حسابدار باید بتواند در جهت منافع شرکتی که در آن مشغول به کار است عمل کند. به همین دلیل نیاز است که با قوانین مالیاتی و آخرین تغییرات آن آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند گزارشاتی دقیق و درست به نفع شرکت به سازمان امور مالیاتی ارائه دهد.

 

  • هوش تجاری:حسابداران لازم است برای داشتن تعاملی بهتر، مهارت هایی را جهت مذاکره و تصمیم‌گیری بیاموزند. این همان چیزی است که می‌توان آن را هوش تجاری نامید که حسابداران باید از آن بهره‌مند باشند.

 

  • مدیریت زمان: زمان‌بندی و مدیریت زمان از مهم‌ترین و در عین حال سخت‌ترین مهارت‌هایی است که یک حسابدار باید کسب کند. در زمان حسابرسی مالیاتی اهمیت مدیریت زمان به اوج خود می‌رسد، چراکه در زمان مقرر گزارش‌های باید ارائه شوند و اظهارنامه ارسال شود.

 

  •  تجزیه و تحلیل داده‌ها:حسابداران باید بتوانند اطلاعات و داده‌ها را تحلیل کنند. با داشتن این مهارت حسابدار می‌تواند اطلاعات مهمی را از داده‌های خام استخراج کند. در تمامی ابعاد شغل حسابداری، از امور مالیاتی و حسابرسی داده‌ها تا یافتن اشتباهات و تخلفات، به این مهارت نیاز است.

 

  • درستکاری:راز داری و رعایت اصول اخلاقی و نیز حس اعتماد و اطمینان به درست بودن کار حسابداران از مهمترین مهارت های شغل حسابداری می باشد.

  • تفکر انتقادی:تفکر اتقادی یعنی توانایی یک موضوع از تمام جهات برای حل مشکل. حسابدار باید مهارت تفکر انتقادی را در خود تقویت کند تا بتواند مشکلات را به طور عینی حل کند و با تصمیمات بی‌طرفانه راه‌حل‌های منطقی‌تری ارائه دهد.

 

مهمترین مهارت های حسابداران

شرکت چرتکه پلاس

لازم به ذکر است با بیان مهارت های مورد نیاز حسابداری و نیز انتخاب بهترین روش برای انجام امور حسابداری خود

شما می توانید با خرید نرم افزار سپیدار به راحتی امور حسابداری خود را به نحوه احسن انجام دهید،

و مشاورین متخصص ما در شرکت چرتکه پلاس با داشتن مهارت های لازم شما را در این امر یاری می رسانند.

مهارت های فنی حسابداران

مهمترین مهارت های حسابداران شامل مهارت های فنی نیز می باشد زیرا مدیران همیشه به حسابدارانی نیاز دارند که مهارت فنی و تخصص لازم را داشته باشند.و امور مالی را به دقت انجام داده و شرکت را به اهدافش برسانند.

از جمله مهارت های لازم برای یک حسابدار داشتن مدرک معتبر حسابداری می باشد، زیرا یک حسابدار موفق لازم است برای آگاهی از استانداردهای نظارتی مربوط به امور مالی شرکت‌ها و امور مالی عمومی برای اطمینان از رعایت الزامات و حفظ یکپارچگی رویه‌های حسابداری سازمان دانش و اطلاعات لازم را داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه مفید: نحوه یادگیری نرم افزار سپیدار

رایج ترین نرم افزارهای حسابداری

مهمترین مهارت های حسابداران

مهمترین نرم افزار حسابداری

مهمترین مهارت های حسابدارن علاوه بر دانش و آگاهی حسابدار شامل کاربرد درست نرم افزارهای حسابداری نیز می باشد،نرم افزارهای حسابداری انواع گوناگونی دارند نرم افزارهای مالی ، حقوق و دستمزد ، حسابداری انبار ، شرکتی ، بازرگانی ، تولیدی و غیره می باشد. و یک حسابدار موفق باید کار با این نرم افزارها را بلد باشد.

در ایران نیز تعدادی نرم افزار وجود دارد که در امور حسابداری مورد استفاده قرار می گیرد و پرکاربردترین آنها نرم افزار حسابداری سپیدار است.

از جمله نرم افزار های دیگر نرم افزار آفیس از شرکت مایکروسافت می باشد که در تهیه گزارش های آماری و تحلیلی مفید است.

تسلط بر نرم افزارهای حسابداری مهمترین مهارت یک حسابدار است .

زیرا نرم افزارهای رایج حسابداری مانند: اکسل و سایر نرم افزارها نیاز به دانش لازم توسط یک حسابدار دارند، کار با نرم افزارها برای ساخت پایگاه داده ، گزارش دهی مالی ، تجزیه و تحلیل ، صورت های مالی ، انطباق و مدیریت پروژه برای

یک حسابدار عمومی لازم و ضروری می باشد، نرم افزار حسابداری سپیدار ، نرم افزار آفیس( ورد-اکسل-اکسس ) و سایر نرم افزارهای دیگر به صورت

تخصصی تر امکاناتی را برای حسابداری ارائه میدهند.

 

تهیه صورت های مالی در حسابداری

مهمترین مهارت های حسابداران

برای ورود به حرفه حسابداری باید به انجام سه نوع  صورت مالی مسلط باشید؛ صورت‌های درآمد (سود و زیان)، صورت‌های جریان وجوه نقد و ترازنامه‌ها از جمله مهم‌ترین صورت‌های مالی هستند که نشان از سلامت مالی سازمان دارند.

آشنایی حسابداران با صورت های مالی باعث می شود مدیران به راحتی روی هزینه های تولید خود کنترل داشته و بهره وری سازمان خود را تنظیم نمایند.

 

شرکت چرتکه پلاس با بیش از 15 سال فعالیت در زمینه امور مالی و حسابداری انواع نرم افزارهای مورد نیاز برای صنایع مختلف شرکت ها و سازمان ها و صاحبان مشاغل را عرضه میکند. برای تهیه بهترین نرم افزارهای حسابداری و دریافت مشاوره از متخصصان چرتکه پلاس با شمارهای زیر تماس بگیرید.

09900300025

09900300026