نرم افزار تولیدی سپیدار

قبل از پرداختن در مورد ساختار و روش استفاده از نرم افزار تولیدی سپیدار در واحد های تولیدی کوچک و بزرگ تعریفی مختصر در مورد تولید ارائه میدهیم تا درک مفاهیم سپیدار نرم افزار حسابداری تولیدی آسان و عمیق تر باشد.

تعربف تولید تولید، فرایند ساختن یا رشد دادن چیزهایی است که به عنوان محصول به فروش می‌رسند، علی‌الخصوص وقتی مقدارشان زیاد است.

این تعریف کاملا غیر تخصصی است ، زیرا ساختن یکی از انواع تولید است و نمی‌تواند مبنای درستی برای مفهوم کلی‌تر خود باشد. دوماً زیاد بودن مقدار محصولات در فرایند تولید، برداشت اشتباهی است. تولید انبوه، تنها یکی از انواع تولید است و کشتی‌سازی‌ها و هواپیماسازی‌های زیادی داریم که در طول سال، کمتر از ده یا حتی پنج محصول تولید می‌کنند.

به عبارتی دیگر بسیاری از واحدهای تولیدی ساختارشان با تولید انبوه هماهنگ نیست. سوماً منطقی نیست که تعریف تولید را به فروش ربط بدهیم. یک تولیدکننده‌ی برنج، ممکن است از تمام محصولاتش برای مصارف شخصی استفاده کند.

تولید، فرایندی برای تبدیل عناصر ورودی به خروجی است، به شرطی که اولاً تمام یا بخشی از عناصر خروجی مطلوب باشند و دوماً انسان‌، نقش مؤثری در انجام فرایند یا مدیریت آن به عهده داشته باشد.

تولید الزاماً به واسطه‌ی عناصر مادی انجام نمی‌شود، لذا ایجاد محتوا یا توسعه‌ی دانش را هم می‌توانیم در زمره‌ی تولید بدانیم. دانش، یک عنصر خروجی مطلوب است و انسان، نقش مؤثری در ایجاد آن دارد، لذا «تولید دانش» با تعریف ارائه شده سازگار است.

 انواع تولید کدامند؟

 نرم افزار تولیدی سپیدار

نرم افزار تولیدی سپیدار با درک مشکلات و چالش های حسابرسی مناسب شرکت‌هایی است که با استفاده از عوامل تولید به ساخت کالا می پردازند.در این مبحث شما را با انواع تولید آشنا میسازیم تا در آینده برای انتخاب نرم افزار تولیدی سپیدار آگاهانه قدم بردارید.

  1. تولید یا ساخت نام صنعت بسیار مهمی ست که از ماقبل تاریخ ایجاد شد. شاید بتوان تولید را اولین صنعت بشر دانست. نیاز به تولید، منجر به پیشرفت تمام رشته‌های مهندسی شد.
  2. تولید یا فرآوری، از اصطلاحات علم اقتصاد، به معنی تهیه کالا و خدمات مورد نیاز با استفاده از منابع و امکانات موجود است. فعالیّت تولیدی سلسله اقداماتی است که برای تبدیل منابع به کالا‌های مورد نیاز صورت می‌گیرد.
  3. تولید کل که گاهی به آن محصول کل یا تولید فیزیکی کل نیز گفته می‌شود، عبارت از ماکزیمم مقدار محصولی است که می‌توان با هر ترکیب خاصی از نهاده‌های متغیر و ثابت تولید نمود
  4. تولید نهائی یا محصول نهائی عبارت از محصول اضافی، حاصل از به‌کارگیری یک واحد اضافی نهاده متغیر است. به بیان دیگر تولید نهائی در هر سطحی از محصول، خالص اضافه شده به تولید کل در اثر اضافه نمودن یک واحد بیشتر نهاده متغیر است.
  5. تولید یا محصول متوسط یک نهاده متغیر، مقدار محصول تولید شده به ازاء هر واحد آن نهاده در هر سطحی از محصول است. به بیان دیگر برای محاسبه مقدار تولید متوسط یک نهاده متغیر بایستی مقدار تولید کل مربوط به نقطه موردنظر تابع تولید را بر تعداد واحد‌های نهاده متغیر تقسیم نمود.
  6. تولید مداوم در صنایع اتفاق می‌افتد که برای مدت طولانی مشغول تولید یک محصول خاص می‌باشند. مانند کارخانه‌های سیمان و…
  7. تولید متناوب در صنایعی دیده می‌شود که انواع محصولات را با ابعاد و مشخصات متفاوت تولید می‌کنند و جریان تولید در آن‌ها مداوم نیست مانند تولید کنندگان لوازم خانگی.

پیشنهاد مطالب مفید و شاخص:نرم افزار بازرگانی سپیدار

تعریف واحدهای تولیدی

هر واحدی که از طریق به‌کارگیری مواد و منابع خام اقدام به تهیه و تولید کالا نماید واحد تولیدی نامیده می‌شود و انواع مختلفی دارد ولی آنچه مورد توجه است، خروجی این واحد‌ها می‌باشد. همچنین چیدمان منسجم و هماهنگ تجهیزات و ماشین‌آلات در یک واحد تولیدی، استقرار آن واحد تولیدی را در پی خواهد داشت.

واحدهای صنعتی و تولیدی را با توجه به فرآیند تولید می‌توان به شرح زیر طبقه‌بندی نمود:

1- غذایی، 2- نساجی، 3- چرم، 4- سلولزی، 5 – فلزی، 6 – کانی غیرفلزی، 7- شیمیایی، 8 – دارویی، 9- برق و الکترونیک،‌ 10- کشاورزی، 11- ماشین‌سازی، 12- نوین (نانو و بیوتکنولوژی)،‌ 13- نفت‌وگاز و پتروشیمی، 14- بازیافت

 

هدف نرم افزار تولیدی سپیدار

 نرم افزار تولیدی سپیدار

بسته نرم افزار تولیدی سپیدار ویژه صنایع مونتاژ و بسته بندی ، امکان محاسبه بهای تمام شده مواد اولیه را به سادگی در اختیار شما قرار می دهد. اطلاع از بهای تمام شده کالاها به شما کمک می کند تا از اتلاف منابع جلوگیری کنید، بر اساس برآورد دقیق هزینه‌‎های تولید نسبت به قیمت گذاری بهینه محصولات اقدام کنید و درنهایت، امکان رقابت پذیری محصولات خود را با سایر رقبا افزایش دهید.

این بسته شامل 7بسته حسابداری دریافت و پرداخت، تولید، تامین کنندگان و انبار، مشتریان و فروش، حقوق و دستمزد و دارایی ثابت است که پاسخگوی شرکت های تولیدی در صنایع مونتاژ و بسته بندی است.

ویژیگی های اصلی نرم افزار تولیدی سپیدار

 نرم افزار تولیدی سپیدار

در سیستم  نرم افزار تولید سپیدار با تعریف فرمول ساخت، مصرف مواد اولیه را بر اساس سفارش، کنترل می کنید و آگاهی دقیق‌تری از میزان انحراف از تولید یا مصرف خواهید داشت. به علاوه با گزارش پیش بینی تولید، مقدار واقعی موجودی مواد اولیه را بر اساس نیاز خود شناسایی می کنید.

  • تعریف درختواره‌ی مواد و قطعات مربوط به تولید یک محصول و گزارش گیری از آن
  • گزارش گیری اتلاف مواد اولیه با آگاهی از انحراف مصرف مواد و محل ضایع شدن تولیدات در فرآیند تولید
  • افزایش کنترل داخلی از طریق کنترل خروج مواد اولیه از انبار مواد اولیه و ورود محصولات به انبار محصول
  • تعیین بهینه‌ترین روش استفاده از موجودی مواد اولیه با استفاده از گزارش پیش بینی تولید
  • محاسبه ساده و دقیق تر بهای تمام شده‌ی محصولات تولید شده
  • گزارش از مقدار واقعی تولید، ضایعات عادی، انحراف تولید، انحراف از مصرف در فرم مرور سفارش
  • تعریف کالاهای جایگزین به همراه نسبت جایگزینی آن در تعریف فرمول ساخت

 

چرانرم افزار تولیدی سپیدار را انتخاب نماییم؟

 نرم افزار تولیدی سپیدار

با توجه به تعاریف تولید انواع تولید و واحدهای تولیدی و نیز با توجه به توضیح کار کردنرم افزار تولیدی سپیدار حال شما میتوانید با آگاهی کامل اقدام به  خرید نرم افزار سپیدار نمایید و دراین پاراگراف دلایل انتخاب شما را بیان میکنیم تا با اطمینان بیشتر از این نرم افزار در واحد تولیدی خود استفاده نمایید.

همین حالا میتوانید با مشاورین ما تماس بگیرید:

09900300025

09900300026

 

  • آگاهی از انحراف مصرف مواد و محل ضایع شدن تولیدات؛ کاهش اتلاف مواد اولیه
  • کنترل خروج مواد اولیه از انبار و ورود محصولات به انبار محصول؛ افزایش کنترل داخلی
  • آگاهی دقیق از موجودی انبار مواد اولیه؛ برنامه‌ریزی دقیق خرید مواد اولیه برای تولید
  • پیش‌بینی تولید؛ انتخاب بهینه‌ترین روش استفاده از موجودی مواد اولیه
  • ثبت سربار و دستمزد برآوردی هر سفارش و محاسبه‌ی هزینه‌های مواد اولیه؛ محاسبه‌ی راحت بهای تمام شده‌ی هر محصول
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی برای هر کالا؛ شناسایی به موقع کالاهای نیازمند سفارش و مدیریت موجودی انبار
  • انبارگردانی و صدور تگ انبار؛ شناسایی کسری و اضافات انبار و کنترل موجودی

نرم افزار تولیدی سپیدار، مدیریت درست کارگاه‌ها و کارخانه‌ها

حسابداری در شرکت‌های تولیدی اهمیت بسیار زیادی دارد. محاسبه قیمت تمام‌شده کالا، مدیریت کالاها در انبار و کاهش هزینه‌های تولید از مهم‌ترین چالش‌های شرکت ها و کارگاه هایی است که به تولید کالا مشغول هستند. تنها به کمک نرم افزار تولیدی سپیدار است که می‌توان مشکلات را حل و کارگاه را به بهترین شکل ممکن اداره کرد.

نرم افزار تولیدی  سپیدار شاخص ترین برای واحدهای تولیدی

نرم افزار تولیدی  سپیدار اقدام به طراحی بهترین نرم افزار حسابداری برای کارگاه‌های تولیدی کرده است. در طراحی این نرم افزار سعی شده که تمامی امکانات و قابلیت‌های کاربردی برای مدیریت درست هزینه‌ها و کالاها لحاظ شود. به طوری که در عین سادگی، گره از کار شرکت‌های تولیدکننده باز کند. با کمک این نرم افزار به سادگی می‌توانید هزینه‌های کارگاه خود را مدیریت کنید.