🔘 محمود علیزاده در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وضعیت ثبت‌نام کارتخوان پزشکان اظهار داشت: علی‌رغم آنکه آخرین مهلت ثبت‌نام طی تفاهم‌نامه آخر بهمن ماه بود با این وجود سامانه باز است و استقبال خوبی از ثبت‌نام صورت گرفته است.

◾️معاون فنی وحقوقی سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: حدود 70 درصد پزشکان واجد شرایط، ثبت‌نام کرده‌اند که نزدیک به 41 هزار نفر می‌شوند.

◾️وی با بیان اینکه کل جامعه پزشکی، پیراپزشکی، داروساز، دندان‌پزشک، پزشک 60 هزار نفر هستند، تصریح کرد: قرار است نظام پزشکی لیستی از افراد شاغل در این حوزه را که دارای مطب یا فاقد آن هستند استخراج کرده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد.

◾️علیزاده در مورد دیگر مشمولان گروه‌های شغلی برای نصب کارتخوان یا پایانه فروشگاهی عنوان کرد: در این راستا جلسات خوبی برگزار شده و روزانه 2500 تا 3200 نفر برای ثبت‌نام کارتخوان اقدام می‌کنند.

◾️معاون سازمان امور مالیاتی در مورد ثبت‌نام کارتخوان وکلا و اعتراضاتی که در این زمینه در نامه‌نگاری‌ها از سوی کانون وکلا وجود داشت، گفت: در این رابطه جلساتی برگزار شد و وکلا به این نتیجه رسیدند که به قانون تمکین کنند همچنین از شکایت به دیوان عدالت اداری در رابطه با نصب کارتخوان منصرف شدند.