مالیات خودروهای لوکس

در مورد مالیات خودروهای لوکس چند سالی است که بحث های زیادی وجود دارد که هنوز گمانه زنی هایی در مورد آن وجود دارد ولی این امر به دلیل نوسانات بسیار زیاد در بازار خودرو و قیمت خودروها باعث شده تا محاسبه مالیات خودروهای لوکس و گران قیمت با مشکل مواجه شود.

مالیات خودروهای لوکس

خودرو لوکس

بسیاری از مردم به صورت سالیانه بخشی از درآمد و سرمایه خود را صرف خرید خودرو می کنند و برخی از خودروها قیمت بسیار بالایی دارند و در ایران قانون مالیات به گونه است که هر شخصی که از درآمد کافی برخوردار باشد، شامل قانون مالیات می شود اما مالیات فقط مختص اشخاص نمی باشد.

قانون های دیگری هم مانند قانون مالیات املاک هم وجود دارد و این قانون مالیات خودروهای لوکس و گران قیمت در راس کار قرار دارد. هنوز بحث های زیادی در مورد میزان محاسبه مالیات خودروهای لوکس به نسبت قیمت آن ها وجود دارد که در صورت نهایی شدن، باز هم باید مورد بررسی قرار گیرد. با مقایسه اعداد و ارقام مربوط به میانین درآمد در کشورمان و سایر کشورهای جهان و تناسب بستن میان قیمت خودروها در ایران و جهان به راحتی می توان دریافت که خودرو در ایران کالایی گران قیمت و دور از دسترس می باشد .

با یک بررسی ساده می توان گفت که خودروهای قدیمی ساخت ایران تقریبا قیمت آن ها به اندازه خودروهای لوکس وارداتی است و به همین دلیل نیز بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، خودرو در ایران کالایی سرمایه محسوب می شود و هر شخص در جامعه قادر به خرید آن نمی باشد. دولت ایران قصد دارد تا مالیات بر خرید و فروش خودروهای لوکس را در بودجه سال آینده کشور اجرایی کند که باز هم اما و اگرهایی در ادامه این بحث وجود دارد.

اظهارنامه مالیاتی

چه خودروهایی شامل قانون مالیات می شوند؟

بسیاری از مردم در انتظار هستند تا ببینند چه خودروهایی شامل قانون مالیات خودروهای گران قیمت می شوند و این که قیمت خودروهای لوکس از چه قیمتی می باشد. طبق شنیده ها خودروهایی مشمول قانون مالیات خودروهای گران قیمت می شود که ارزش آن بیش از یک میلیارد تومان باشد و مقدار دقیق مالیات آن ها بستگی به قیمت خودرو در آن زمان دارد.

ابهامات در باره مالیات خودروهای لوکس؟

هنوز ابهاماتی درباره مالیات خودروهای گران قیمت وجود دارد و یکی از آن ها این است که آیا مالیات خودروی خارجی با سال ساخت پایین که تصادفی باشد و ارزش آن کم شده باشد، قیمت خودرو و مالیات آن بر اساس سال ساخت آن محاسبه می شود؟ این ها سوالاتی است که پس از تصویب قانون به طور کامل به آن ها پاسخ داده می شود.

 

مالیات خودرو لوکس

 

 

بیشتر بخوانید: اظهارنامه مالیاتی مشارکتی

اگر قانون مالیات خودروهای گران قیمت به طور کامل و نهایی تصویب شود، تمامی مشمولان این قانون باید مانند اظهارنامه مالیاتی که هر سال به سازمان امور مالیاتی ارسال می کردند، این بار مالیات خودروهای خود را به صورت سالیانه پرداخت کنند.

 

در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09900300026 و 09900300025 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.