حسابداری مالی چه کمکی به کسب و کار می کند

حسابداری یکی از وسیع ترین حرفه ها است، حرفه ای با شاخه های متفاوت که در نهایت همه آن ها وظیفه دسته بندی اطلاعات در بخش مالی را به عهده دارند. از حسابداری مدیریتی گرفته تا حسابداری بازرگانی و مالی، همگی در نهایت با ارائه اطلاعات مالی به بخش های مختلف یک سازمان، درآمد و هزینه را کنترل می کنند. با این حال تفاوت این شاخه ها، در نحوه جمع آوری و ارائه اطلاعات و اهداف نهایی هر کدام است. حسابداری مالی یکی از این شاخه های مهم در حسابداری است. این شاخه از حسابداری را یکی از مهم ترین و کاربردی ترین روش ها برای ارائه اطلاعات، به ویژه در شرکت های بازرگانی و تجاری می دانند. در ادامه می خواهیم به مفهوم حسابداری مالی و تاثیر آن بر روی کسب و کارتان بپردازیم، با ما همراه باشید.

حسابداری مالی به چه معناست

حسابداری مالی چه کمکی به کسب و کار می کند

حسابداری مالی آن بخش از حرفه‌ حسابداری است که در شرکت‌ های بازرگانی، تجاری و خدماتی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. اطلاعات مالی را در قالب ترازنامه و صورت ‌های سود و زیان به کارکنان شرکت ‌ها ارائه می ‌دهد. این اطلاعات برای گزارش ‌دهی به سهامداران، سازمان‌ های دولتی و ناظران جمع‌آوری، تحلیل و ارائه می ‌شوند. هدف از حسابداری ارائه‌ اطلاعاتی است که برای تصمیم ‌گیری‌های اقتصادی مورد نیاز هستند. هدف اصلی حسابداری مالی، آماده ‌سازی گزارش ‌های مالی است. این گزارش‌ ها اطلاعاتی در مورد عملکرد شرکت به اشخاص خارجی می ‌دهند. اشخاص خارجی شامل سرمایه‌گذاران، مدیران و مقامات مالیاتی هستند. اطلاعات مربوط به معاملات روزمره، اساس تهیه‌ صورت مالی را تشکیل می‌ دهد. در واحد های بازرگانی، فعالیت‌ هایی نظیر خرید و فروش کالا، خرید ماشین آلات و پرداخت هزینه‌ های جاری انجام می‌ گیرد. هزینه ‌های جاری شامل اجاره، حقوق، بهای آب و برق از جمله معاملات روزمره است.

می‌توان گفت حسابداری مالی، اولین و ضروری ‌ترین واحد حسابرسی برای تمام واحدهای خدماتی، تولیدی، پیمانکاری، بازرگانی و… است. سایر انواع حسابداری در کنار حسابداری مالی می ‌توانند خدمات افزوده و تخصصی ‌تری را برای سازمان‌ ها انجام دهند. البته لازم به ذکر است که حسابداری مالی با حسابداری مدیریتی رابطه تنگاتنگی دارد. وجه تمایز این دو حسابداری در این است که تحویل اطلاعات واحد حسابداری مالی به افراد خارج از شرکت و تحویل واحد حسابداری مدیریتی برای افراد داخل شرکت است. این نوع حسابداری را اصطلاحاً «حسابداری گزارش» نیز می ‌نامند. زیرا اساس کار این نوع از حسابداری، تنظیم و تحویل گزارشات مالی است.

تاثیر حسابداری مالی بر کسب و کار، مهم ترین عامل اعتماد سهام داران

ارائه گزارش های شفاف، جزئی و همه جانبه باعث می شود که سهام داران و سرمایه گذران به راحتی به نیرو های اجرایی اعتماد و در نتیجه هزینه بیشتری برای رشد شرکت پرداخت کنند. از طرفی حسابداری مالی می تواند سرعت فعالیت را در شرکت بالا ببرد. چراکه با بررسی این گزارش همه جانبه، در صورت مشاهده مشکل در هر بخش به سرعت می توان آن را حل کرد تا از بروز مشکلات بزرگ تر جلوگیری شود.

مجموعه حسابداری چرتکه پلاس

در مجموعه خدمات مالی حسابداری “چرتکه پلاس” گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی و حسابداری ارائه نمایند. مهم ترین موضوعی که تیم حسابداری چرتکه پلاس با ارائه خدمات حسابداری و مالی به مشتریان خود هدیه می کند احساس آرامش و راحتی خیال در حوزه حسابداری و امور مالی است، که دغدغه همه کسب و کارها و شرکت ها می باشد. تیم چرتکه پلاس به مشتریان خود اطمینان می دهد که دیگر نگران امور حسابداری و مالی خود نباشند و فقط به موضوع فعالیت و کسب و کار خود بیاندیشند. شما عزیزان می توانید با اطمینان کامل خدمات مالی و حسابداری خود را به تیم مجرب و ماهر چرتکه پلاس بسپارید. اگر شما نیاز به تیمی حرفه ای برای انجام امور مالی و حسابداری خود دارید همین حالا می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09900300026 – 09900300025

آشنایی با حسابداری