حسابداری شرکت های خدماتی

شرکت های خدماتی چه خصوصی و چه عمومی در زمینه های مختلفی خدمات متنوعی را ارائه می دهند. واحد های خدماتی مثل بانک ها، هتل ها، اقامتگاه ها، باربری ها و مسافربری ها و همچنین شرکت هایی که خدمات حرفه ای و تخصصی به مشتریان خود اراده می دهند مثل بیمارستان ها و درمانگاه ها، می باشند. در واقع حسابداری شرکت های خدماتی به مجموعه ای از فعالیت هایی گفته می شود که حسابدار در روند آزمایش و تصدیق همخوانی ستون های بدهکار و بستانکار، دفتر روزنامه با ستون های مشابه در تراز آزمایشی از حساب های معین و کل انجام می دهد.

در واقع می توان گفت حسابداری شرکت های خدماتی فقط محاسبه میزان درآمد و هزینه ها نیست بلکه فعالیت هایی همانند خرید دارایی، ایجاد بدهی و یا افزایش سرمایه را هم در بر می گیرد. نرم افزار حسابداری اهمیت بسیار زیادی در حسابداری شرکت های خدماتی دارد و امکاناتی که ارائه می دهد باعث کنترل امور مالی آن مجموعه ها می شود.

در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09900300026 و 09900300025 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شرکت حسابداری

مراحل حسابداری شرکت های خدماتی

حسابداری شرکت های خدماتی

 به طور کلی مراحل حسابداری شرکت های خدماتی شامل ثبت معاملات، طبقه بندی، تلخیص، و صورت های مالی می باشد. حسابداری شرکت های خدماتی شامل سه بخش می باشد. در قسمت اول، مجموعه ای از فعالیت هایی که در طول زمان دوره مالی انجام شده است ، بررسی می شود و اطلاعات و رویداد های مالی، برای بررسی اطلاعات و داده های اولیه جمع آوری می شود. بررسی این اطلاعات برای رسیدن به میزان دقیق سرمایه، صدور سند حسابداری و ساماندهی مدارک بدهکاری و بستانکاری، دفتر نویسی و انتقال اطلاعات از دفتر روزنامه به دفاتر انجام می شود.

قسمت دوم حسابداری شرکت های خدماتی، حسابدار ترازهای آزماشی دفاتر کل و معین را تهیه می کند و پس از آن طی یک دوره مشخص، گردش حساب ها و ستون های بدهکار و بستانکار مورد بررسی قرار گرفته می شوند. قسمت سوم حسابداری شرکت های خدماتی در پایان هر سال مالی صورت می گیرد که در این مرحله حسابدار با انجام فعالیت هایی اقدام به بستن یک سال مالی خواهد کرد که همانطور که گفته شد این فعالیت ها شامل تهیه کاربرگ حسابداری، تهیه ترازنامه، ثبت تعدیلات به جهت اصلاح حساب های معین و کل و غیره می باشد.

بیشتر بخوانید: نرم افزارهای حسابداری

چرخه حسابداری شرکت های خدماتی

به مجموعه از خدمات حسابداری در طی یک دوره مالی، چرخه حسابداری گفته می شود که به صورت پیاپی و منظم انجام می شود و در دوره های مالی بعدی نیز به همین صورت تکرار می شود که در نتیجه آن تهیه صورت وضعیت مالی خواهد بود. چرخه حسابداری شرکت های خدماتی در هر دوره مالی به صورت زیر می باشد:

  1. جمع آوری اطلاعات
  2. تجزیه و تحلیل اطلاعات
  3. ثبت معاملات در دفاتر روزنامه
  4. انتقال اقلام به دفاتر کل
  5. تهیه تراز آزمایشی
  6. تهیه کاربرگ
  7. تهیه صورت های مالی
  8. اصلاح حساب های دفاتر کل
  9. بستن حساب های موقت
  10. تهیه تراز آزمایشی نهایی

حسابداری شرکت های خدماتی یکی از خدمات مجموعه چرتکه پلاس محسوب می شود که در زمینه حسابداری و مشاوره می توانید از آن استفاده کنید. حسابداری شرکت های خدماتی یک کار تخصصی و مهم می باشد و کسانی که در زمینه حسابداری خدماتی تجربه کار داشته اند می توانند در این زمینه مشغول به کار شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در این زمینه می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.