حسابداری شرکت های بازرگانی

شرکت های بازرگانی به شرکت هایی گفته می شود که به جهت کسب سود، اقدام به خرید و فروش کالایی مخصوص یا مجموعه ای از کالاها و محصولات می کند. حسابداری شرکت های بازرگانی مثل همانند بقیه شرکت ها می باشد ولی تمرکز اصلی روی حساب های خرید و فروش و روش های نگهداری و ارزیابی موجودی کالا می باشد. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی، عملیات حسابداری در شرکت ها به طور مکانیزه توسط نرم افزارهای حسابداری انجام می شود. حسابداری شرکت های بازرگانی علاوه بر افزایش سرعت عملیات، خطاهای انسانی در ثبت اسناد به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می یابد و همینطور دسترسی به اسناد و مدارک و تولید گزارشات، با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

دو نوع روش نگه داری حساب موجودی کالا در شرکت های بازرگانی در حسابداری شرکت های بازرگانی وجود دارد. روش اول، روش دائمی می باشد که در آن حساب موجوی کالا در خرید و فروش ها بدهکار و بستانکار می گردد و می توان در هر لحظه از زمان از موجودی پایان دوره گزارش تهیه کرد. روش دوم که روش ادواری است از حساب خرید کالا در خرید و حساب فروش در زمان فروش کالا استفاده می گردد. در پایان دوره ثبت های مکمل که به صورت جدولی است، به منظور به دست آوردن موجودی پایان دوره و بهای تمام شده کالای فروش رفته انجام می گیرد.

شرکت حسابداری

صورت سود و زیان در حسابداری شرکت های بازرگانی

حسابداری شرکت های بازرگانی

در کنار کلیه شناوری و گردش نقدینگی، سود یک شرکت اهمیت اصلی و مهمی دارد. امکان دارد در یک برنامه چند ساله، نقدینگی و رشد به سود ترجیح داده شود و اولویت پیدا کند و هدف اصلی یک تجارت سودآوری و سود دهی است. یکی از وظایف حسابداری شرکت های بازرگانی تهیه صورت سود و زیان شرکت بازرگانی است. در این قسمت از حسابداری شرکت های بازرگانی، حسابدار کلیه هزینه ها و مخارج تجارت در بازه مشخص را تهیه و جمع آوری می کنند و پس از آن، این میزان از تمام درآمد کم خواهد شد. از همین طریق در میابیم که یک شرکت سود داشته یا زیان به ثبت رسانده است.

در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09900300026 و 09900300025 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

بیشتر بخوانید: حسابداری شرکت های خدماتی

مزایای حسابداری شرکت های بازرگانی

در یک شرکت معمولی تجاری، مثل یک استارتاپ خدماتی، یا یک گروه فرهنگی، تیم مالی و حسابداری وظیفه های روزمره دارند. به طور مثال باید حقوق کارمندان و کارکنان پرداخت شود، مسائل مالیاتی مورد بررسی قرار بگیرد و در کل وظایف روزمره یک شرکت مدیریت شود. این در حالی است که حسابداری شرکت های بازرگانی به مراتب پیچیده تر و مشکل تر است. در این زمان، بهتر این است که یک تیم حرفه ای و کاربلد دور هم جمع شوند و از توانایی ها و خدمات آن ها استفاده کرد که این کار باعث می شود مسیری راحت و آسان تری داشت و حسابداری شرکت های بازرگانی راحت تر انجام شود.

در حال حاصر، تجارت بین الملل، تجارت شناور است و امکان دارد در هر لحظه مسیر خود را تغییر دهد به همین دلیل تیم حسابداری باید قابلیت انعطاف پذیری و دانش تغییر را داشته باشد. در خیلی از موارد، استفاده از تیم های حسابداری هزینه بر خواهد بود؛ به همین دلیل پیشنهاد می شود برای خدمات حسابداری شرکت های بازرگانی از تیم های خارج از ساختار شرکتی بهره مند شد. این امر موجب می شود حسابداری شرکت های بازرگانی به راحتی انجام شود و همچنین می تواند فشار کاری و هزینه ها را به مراتب کاهش دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.