ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی

جهت ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی ابتدا باید در سازمان امور مالیات کشور به آدرس tax.gov.com مراجعه نمایید و مراحل ثبت نام را به درستی انجام دهید. ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی در چندین مرحله انجام می شود و مودی باید تمامی مراحل را با اطلاعات درست و دقیق تکمیل نماید و سپس می تواند جهت تکمیل اظهارنامه مالیاتی اقدام نماید. در مرحله اول شما باید یک پیش ثبت نام انجام دهید و باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و پس از آن اطلاعات کاربری را دریافت خواهید کرد.

با دریافت نام کاربری و رمز عبور می توانید ثبت نام خود را تکمیل کنید و اگر ظرف مدت 7 روز اقدام به تکمیل اطلاعات نکنید، پرونده ی ایجاد شده حذف می شود و باید بار دیگر نام کاربری و رمز عبور دریافت کنید. برای تکمیل ثبت نام اطلاعات تکمیلی در خصوص فعالیت های شما اخذ خواهد شد و این اطلاعات شامل اطلاعات شعب، انبار، نمایندگی ها، مجوزها، اعضا و … می باشد. پس از وارد کردن اطلاعات یک دور به طور کامل آن ها بررسی کنید تا از درست بودن آن ها اطمینان حاصل کنید و سپس تایید نهایی را انجام دهید.

قبل از تایید نهایی، اطلاعات تکمیلی شما توسط سازمان امور مالیاتی کشور به صورت الکترونیک بررسی شده و در صورت صحت اطلاعات ثبتی وارد مرحله نهایی خواهید شد. حالا شما ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی را به درستی انجام داده اید می توانید از خدمات الکترونیک مانند تکمیل اظهارنامه الکترونیکی بهره مند شوید. توجه داشته باشید که در نام کاربری و رمز عبور خود را در اختیار هیچ کس قرار ندهید و مسئولیت سوء استفاده از آن به عهده مودی می باشد.

نکات مهم در مورد ثبت نام الکترونیکی

ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی

  • در زمان ثبت نام حتما از اتصال رایانه به اینترنت اطمینان حاصل نمایید.
  • ثبت نام فقط از طریق سازمان امور مالیات کشور به آدرس gov.com صورت می گیرد و از مراجعه به دیگر سایت های واسطه جهت ثبت نام خودداری نمایید.
  • ثبت نام الکترونیکی از طریق سازمان امور مالیات کشور به صورت رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای مودی نخواهد داشت.
  • نام کاربری و رمز عبور ارسال شده به تلفن همراه شما محرمانه می باشد و آن را در دسترس هیچ کس قرار ندهید.
  • اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید حتما از افراد با تجربه و مجرب در این زمینه کمک بگیرید تا فرآیند ثبت نام به درستی انجام شود.

توجه داشته باشید تمامی مودیانی که مشمول قانون مالیات می شوند باید در این سامانه ثبت نام کنند و تکمیل اظهارنامه مالیاتی فقط از طریق سایت سازمان امور مالیات کشور انجام می شود. اظهارنامه الکترونیک شامل اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی، اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی، اظهارنامه اجاره املاک، اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل خودرو و اظهارنامه ارزش افزوده می شود.

مهلت تکمیل اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی تا پایان خرداد ماه و برای اشخاص حقوقی تا پایان تیر ماه می باشد و قبل از اتمام مهلت اعلام شده می بایست اظهارنامه مالیاتی خود را به طور کامل به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال نمایند.

اظهارنامه الکترونیک

تیم حسابداری چرتکه پلاس

در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکمیل اظهارنامه مالیاتی و ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس: 09900300026 – 09900300025