تکمیل اظهارنامه مالیاتی به روش اینترنتی

این روزها تکمیل اظهارنامه نامه مالیاتی به روش اینترنتی انجام می شود و در گذشته اظهارنامه مالیاتی در دفترچه های مخصوص تکمیل و به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال می شد. روش اینترنتی بسیار راحت تر و سریع تر می باشد و می توان با دقت بیشتری اظهارنامه مالیاتی را تکمیل کرد اما با این که این روش جدید است، ممکن است بسیاری از افراد با آن آشنایی نداشته باشند و برای انجام کارهای خود به افراد متخصص نیاز پیدا کنند.

تیم تخصصی چرکته پلاس با 15 سال سابقه در زمینه حسابداری و تکمیل اظهارنامه های مالیاتی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. چرتکه پلاس با جمعی از فارغ التجصیلان برجسته کشور دارای سابقه درخشان و همکاری با شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، موسسات آموزشی و استارت آپ ها و شرکت های خدماتی را در کارنامه خود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه حسابداری و مالیاتی می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی به روش اینترنتی شما باید به وب سایت سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کرده و در داخل سامانه ثبت نام نمایید. در تمامی مراحل دقت کافی را داشته باشید و اطلاعات حقیقی و حقوقی را به درستی وارد نمایید. پس از ورود به سامانه می بایست برای پر کردن اظهارنامه مالیاتی اقدام نمایید. برای تکمیل اضهارنامه مالیاتی می بایست با توجه به مستندات و مدارک موجود در مورد اشخاص حقیقی و حقوقی، اقدام نمایید. توجه داشته باشید در هر کدام از مراحل اگر اطلاعات خواسته شده را به نادرستی وارد کنید، اظهارنامه شده و مورد قبول واقع نخواهد شد.

عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی

تکمیل اظهارنامه مالیاتی به روش اینترنتی

اگر شخصی اظهارنامه مالیاتی را به هر دلیلی تکمیل و ارسال نکند، متخلف محسوب شده و طبق قانون جریمه خواهد شد. جریمه های تعیین شده به منظور عدم ارسال به موقع اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی، غیر قابل بخشش می باشد و تحت شرایطی باید پرداخت شوند. اگر اشخاص حقیقی یا حقوقی اظهارنامه خود را ارسال کنند و درآمد خود را کمتر از آن چه که هست اعلام نمایند، جریمه آنان 30 درصد مالیات کتمان شده خواهد بود.

مالیات ها هر ساله طبق درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی در یک سال گذشته صورت می گیرد و متاسفانه برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی برای کمتر شدن مقدار مالیات، اطلاعات درخواستی مانند میزان سود یا میزان درآمد در یک سال گذشته را کمتر از مقدار واقعی وارد می کنند و این تخلف محسوب شده و طبق قانون با آن ها برخورد خواهد شد. اما در این بین برخی از اشخاص حقیقی یا حقوقی می باشند که اظهارنامه مالیاتی را به موقع ارسال نمی کنند.

تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی هر ساله در تاریخ تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور باید توسط اشخاص حقوقی و حقوقی صورت گیرد و تاخیر در ارسال آن موجب محرومیت از معافیت ها برای آن در پی خواهد شد و همچنین علاوه بر پرداخت مالیات بر درآمد خویش می بایست جریمه عدم تسلیم به موقه اظهارنامه را نیز پرداخت نمایند.

انواع اظهار نامه مالیاتی

  • اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی گروه اول
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی گروه دوم
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی گروه سوم
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد املاک (اشخاص حقیقی که از املاک خود درآمد دارند.)
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی
  • اظهارنامه مالیاتی از انحلال کسب و کار

اگر در تنظیم صورت های مالی و تکمیل اظهارنامه مالیاتی، گزارش معاملات فصلی، گزارش ارزش افزوده، تنظیم لیست حقوق، دستمزد، بیمه، حضور در کمیسیون های بیمه، مالیات و اداره کار به منظور اعتراض به آرا و برگه تشخیص و احکام مربوطه نیاز به مشاوره دارید، می توانید از خدمات تیم تخصصی چرتکه پلاس استفاده نمایید و تمامی کارشناسان ما آماده همکاری با تمامی اشخاص و شرکت ها می باشند.

شماره تماس: 09900300026 – 09900300025

نحوه پر کردن اظهارنامه مالیاتی