تکمیل اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

تکمیل اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی یکی از خدمات مجموعه چرتکه پلاس می باشد و از این پس اشخاص حقیقی در هر شغل و صنفی که فعالیت می کنند می توانند برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی خود به مجموعه چرتکه پلاس مراجعه نمایند و این مجموعه صفر تا صد این کار را برای مودیان مالیاتی انجام می دهد. در برخی از شغل ها، افرادی که از درآمد کافی برخوردار هستند، طبق قانون مالیاتی کشور باید بخشی از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند و این مالیات هایی که توسط دولت جمع آوری می شود در بودجه هر ساله دولت تاثیرگذار است و بودجه ای که برای خدمات به مردم صرف می شود توسط همین مالیات های جمع آوری شده می باشد.

دولت هر ساله تبصره جدیدی را مبنی بر افرادی که می بایست مالیات پرداخت کنند ارائه می دهد و در این تبصره آمده است که چه افرادی با چه میزان حقوق مشمول مالیات می شود و افرادی که مشمول مالیات می شود طبق سال مالیاتی یعنی خرداد ماه هر سال الزام به پرداخت مالیات می باشند و برای محاسبه مالیات می توانید از کارشناسان با تجربه مجموعه چرتکه پلاس کمک بگیرید. نحوه تکمیل اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و درست بودن آن اهمیت بسیار بالایی دارد و کوچکترین اشتباه در محاسبه مالیات ممکن است شما را به دردسر بیندازد و برای همین باید از افراد با تجربه کمک گرفت.

در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09900300026 و 09900300025 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

ثبت اظهارنامه مالیاتی

تکمیل اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

تکمیل اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی مربوط به گروه سوم مالیاتی می شود و این گروه گسترده ترین گروه مالیاتی می باشد که مربوط به مشاغل کوچک است و صاحبان این مشاغل باید هر سال اظهارنامه مالیاتی خود را تا پایان خرداد به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنند. در گذشته تکمیل اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و ثبت آن به صورت دستی صورت می گرفت و مودیان دفترچه های اظهارنامه مالیاتی را پس از تکمیل کردن به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال می کردند ولی امروزه این روند تغییر یافته است و بسیار راحت تر شده است.

تکمیل و ثبت اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می شود و از این پس مودیان برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی خود می بایست به وب سایت tax.gov.ir مراجعه نمایند و با ثبت نام در این سامانه، اظهارنامه نامه مالیاتی خود را ثبت کنند. مراحل ثبت اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی به صورت زیر می باشد:

  • پیش ثبت نام الکترونیک
  • صحت سنجی اطلاعات
  • تولید و ارسال اطلاعات کاربری
  • ثبت نام الکترونیک
  • اعتبار سنجی

توجه داشته باشید که برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی باید تمامی اسناد و مدارک را در اختیار داشته باشید و طبق همان اسناد و مدارک اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید.

بیشتر بخوانید: اظهارنامه مالیاتی شرکت های تولیدی

اظهارنامه مالیاتی گروه سوم

تکمیل اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

  • اظهارنامه مالیاتی انفرادی

افرادی که به تنهایی صاحب کسب و کار هستند و هیچ شریکی در شغل خود ندارند مشمول اظهارنامه مالیاتی انفرادی می باشند و برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی، این افراد زمانی که به سامانه تکمیل اظهارنامه مالیاتی مراجعه می کنند، در مرحله اول از آن ها سوال می شود که ” آیا شریک دارید ” و پاسخ شما باید “خیر” باشد و پس از آن اظهارنامه مالیاتی انفرادی برای اشخاص آماده می شود و می توانند آن را تکمیل کننده و اطلاعات خودشان را در سامانه وارد کنند.

  • اظهارنامه مالیاتی مشارکتی

بسیاری از مشاغل و کسب و کارها به صورت شراکتی می باشد و اظهارنامه مالیاتی مشارکتی مختص افرادی است که مالکیت کسب و کار ان ها به صورت مشارکتی با افرادی دیگری می باشد و زمانی که برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی در قسمت “آیا شریک دارید” گزینه بله را انتخاب می کنید، در ادامه فرم های اظهارنامه مشارکتی برای شما نمایش داده می شود که در این فرم ها باید نام تمام شرکا آمده باشد ولی کافیست فقط یک نفر برای تکمیل اظهارنامه اقدام کند و نیازی نیست سایر شرکا به صورت جداگانه اظهارنامه مالیاتی را ارسال کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان چرتکه پلاس تماس حاصل نمایید و کارشناسان ما به صورت همه روزه آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد.