اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد که در عرصه ارائه خدمات یا عرضه کالا فعالیت می کنند. به طور کلی مفهوم افزوده تفاوت بین ارزش کالا و خدمات فروخته شده با ارزش کالا و خدمات خریداری شده است و مالیات بر ارزش افزوده به مالیاتی گفته می شود که خریدار هنگام خرید کالا یا خدمات باید به فروشنده بپردازد و فروشنده کالا و خدمات، این مالیات پرداخت شده توسط خریدار را در زمان های معین باید به عنوان مالیات به دولت پرداخت نماید.

تمامی مودیان جهت تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده باید در پایان هر سه ماه از سال، اظهارنامه ارزش افزوده مربوط به خود را از طریق سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به آدرس evat.com ثبت نمایند. اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در بازه های سه ماهه و تا آخر هر فصل سال باید محاسبه شود و تا حداکثر 15 روز پس از پایان هر بازه سه ماهه مهلت دارید تا مالیات مربوطه را به دولت پرداخت نمایید.

اگر برای انجام این کار اطلاعات کافی ندارید حتما از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید تا اظهارنامه به درستی تنظیم شود. تیم تخصصی چرتکه پلاس با سال ها تجربه در این زمینه آماده ارائه خدمات حسابداری، حسابرسی، اظهارنامه مالیاتی و … به شما می باشد و برای این کار می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

نحوه تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

همان طور که گفتیم مودیان با در پایان هر سه ماه می بایست اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خود را در سامانه اظهارنامه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده ثبت نمایند. برای این کار پس از ورود به این سامانه باید نام کاربری و رمز عبور خود را که از قبل ثبت نام کرده اید را وارد نمایید و روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید. در مرحله بعد صفحه ای برای شما نشان داده می شود که باید اطلاعات مربوط به سال و دوره ای که قصد تکمیل اظهارنامه ارزش افزوده خود را دارید، وارد کنید.

پس از ثبت سال و دوره در مرحله بعد باید مشخصات مودی را وارد کنید که در جداول جداگانه باید آن را تکمیل کنید. پس از ثبت اطلاعات شما می بایست دو جدول را تکمیل کنید که جدول اول مربوط به فروش و صادرات کالاها و خدمات و جدول دوم مربوط به خرید و واردات کالاها و خدمات می باشد. در این جا شما باید فقط بهای کالا و خدمات فروخته و خریداری شده را وارد نمایید و میزان مالیات متعلقه به میزان 6 درصد و عوارض متعلقه به میزان 3 درصد به صورت اتوماتیک محاسبه می شود. در پایان نام و نام خانوادگی را وارد کرده و ثبت موقت را بزنید و سپس تایید و مرحله بعد را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: اظهارنامه مالیات خودرو

جرایم عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

مودیان اگر برای تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در پایان هر سه ماه اقدام نکنند طبق قانون شامل جریمه خواهند شد که به شرح زیر می باشد:

  • عدم تسلیم اظهارنامه: معادل 50 درصد مالیات متعلقه
  • عدم تکمیل اطلاعات صورت حساب: معادل 25 درصد مالیات متعلقه
  • عدم صورت حساب: معدل یک برابر مالیات
  • عدم ثبت نام در موعد مقرر: معادل 75 درصد مالیات
  • عدم ارائه دفاتر یا اسناد و مدارک: حسب مورد معادل 25 درصد مالیات متعلقه
  • عدم درج صحیح قیمت در صورت حساب: معادل یک برابر مابه التفاوت

در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند.

شماره تماس: 09900300026 – 09900300025