اظهارنامه مالیاتی گروه سوم

اظهارنامه مالیاتی گروه سوم جزء گسترده ترین گروه مالیاتی در کشور محسوب می شود و شامل افرادی می شود که صاحبان مشاغل کوچک با درآمدی کمتر از ده میلیارد ریال باشند که در گروه سوم پرداخت کنندگان مالیات می باشند. اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی گروه سوم همانند گروه اول و دوم به دو دسته انفرادی و مشارکتی تقسیم می شود که در ابتدای فرم اظهارنامه مالیاتی باید آن را مشخص کنید و در هر دو دسته، مودیان می بایست تا قبل از 31 خرداد هر سال اظهارنامه مالیاتی خود را به همراه مدارک و مستندات به سازمان امور مالیاتی ارسال نمایند.

تکمیل اظهارنامه مالیاتی گروه سوم با گروه های اول و دوم متفاوت می بشد و اگر فرد به صورت انفرادی صاحب شغل باشد باید اقدام به تکمیل فرم اظهارنامه نماید و اگر به صورت مشارکتی صاحبان شغل می باشند فقط کافی یکی از شرکا اقدام به تکمیل اظهارنامه مالیاتی نمایند. اگر در روند تکمیل اظهارنامه مالیاتی به کمک نیاز داشتید می توانید از تیم تخصصی چرتکه پلاس در این زمینه کمک بگیرید و تیم تخصصی چرتکه پلاس 15 سال سابقه در زمینه حسابداری را دارد و آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند.

مدارک لازم برای اظهارنامه مالیاتی گروه سوم

اظهارنامه مالیاتی گروه سوم

صاحبان مشاغل گروه سوم جهت تکمیل اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی گروه سوم باید طیق اسناد و مدارک موجود اقدام به تکمیل اظهارنامه مالیاتی نمایند. لازم به ذکر است که اظهارنامه مالیاتی دقیقا باید طبق مدارکی که در اختیار دارد تکمیل شود و هر گونه تغییرات در اعداد و ارقام تخلف محسوب می شود و برای صاحبان شغل جرایمی صورت می گیرد. مدارک لازم جه تکمیل اظهارنامه مالیاتی گروه سوم به شرح زیر می باشد:

  • اطلاعات هویتی
  • اطلاعات شرکا
  • اطلاعات مکانی
  • مجوزهای فعالیت اقتصادی
  • اطلاعات مربوط به حساب بانکی
  • اطلاعات مربوط به درآمد و هزینه
  • درآمدهای مشمول مالیات، بخشودگی مالیاتی و معافیت های مالیاتی

نحوه پر کردن اظهارنامه مالیاتی گروه سوم

اظهارنامه مالیاتی گروه سوم

تمامی صاحبان مشاغلی که جزء گروه سوم محسوب می شوند ملزم به تکمیل اظهارنامه مالیاتی می باشند و برای پر کردن اظهارنامه مالیاتی باید به صورت آنلاین در سایت سازمان امور مالیاتی فرم های اظهارنامه مالیاتی را تکمیل نمایید. پس از ورود به سامانه تکمیل اظهارنامه مالیاتی، با زدن بر روی اظهارنامه جدید یک فرم برای شما نمایش داده می شود که در این فرم چندین مورد وجود دارد که در بخش “آیا شریک دارید؟” باید نوع انفرادی یا مشارکتی بودن را انتخاب نمایید.

پس از تکمیل هر فرم و مراجعه به فرم بعدی حتما از اطلاعاتی که وارد سامانه کرده اید اطمینان حاصل نمایید و چک کنید که به درستی وارد شده باشند. در قسمت اطلاعات مربوط به اطلاعات حساب بانکی و اعداد و ارقام مربوط به آن حتما دقت داشته باشید و قبل از رفتن به فرم بعدی اطلاعات را مرور کنید. در آخر فردی که اظهارنامه مالیاتی را تکمیل کرده است باید اطلاعات خود را وارد کند که در شرکت ها سازمان های مختلف معمولا حسابداران این قسمت را تکمیل می کنند.

پس از تکمیل فرم اظهارنامه مالیاتی و ارسال آن به سازمان امور مالیاتی، فرم شما مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که مشکلی در فرم وجود نداشته باشد، نیازی به نگرانی نمی باشد. اما در مواردی ممکن است مشکلاتی در فرم های مالیاتی وجود داشته باشند که عمدا یا سهوا این مشکلات به وجود آمده اند که برای برطرف کردن این مشکلات فرد مودی را به سازمان امور مالیاتی کشور اظهار می نمایند.

در صورت اثبات تخلف در اظهارنامه مالیاتی، جرایم بزرگی در انتظار مودیان می باشد و برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی مشکل دارید، حتما از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند.

شماره تماس: 09900300026 – 09900300025

مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی