اظهارنامه مالیاتی طلا فروشی

طلا فروشی مثل تمام مشاغل، با توجه به درآمد ها و نوع کسب و کار خود و قوانین مالیاتی به اظهارنامه مالیاتی طلا فروشی مکلف می شوند و باید پرداخت کنند. امروزه طلا فروشان نیز وارد مراحل جدید مالیاتی شده اند و خود یک اظهار نامه مالیاتی طلا فروشی دارند. در همین راستا، حسابداری طلا فروشی ها باید کار خود را با دقت و به درستی انجام دهند که برخی از امورشان، شامل داشتن حساب های به روز شده و اطلاعات دقیق و کامل از خرید و فروش ها، نرخ دقیق طلا در ایران و جهان، تمام گزارشات و اسناد مالی و تمام فاکتور ها می باشد.

در واقع طلا کالایی مصرفی به حساب نمی آید و تنها اصل کالا بدون اجرت به فروش می رسد و مالیات بر ارزش افزوده باید از اجرت ساخت محاسبه و اخذ شود. طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده از نیمه دوم سال 89 که به صنف طلا فروشان ابلاغ و از اعضای این صنف خواسته شده که به منظور ثبت نام اقدام کنند و هر سه ماه اظهارنامه های خود را اعلام و ثبت کنند. اخذ مالیات از کل فروش طلا، هدف سازمان امور مالیاتی درباره قانون ارزش افزوده برای طلا می باشد.

در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اظهارنامه مالیاتی طلا فروشی می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

مالیات بر درآمد طلا فروشی

اظهارنامه مالیاتی طلا فروشی

همان طور که گفته شد، بعضی بر این مسئله معتقد هستند که مالیات بر ارزش افزوده فقط برای اجرت ساخت باید محاسبه شود. طبق قانون، هنگام فروش طلا علاوه بر مبلغ طلا و اجرت آن و سود هفت درصدی فروشنده، 9 درصد هم ارزش افزوده به آن اضافه و از مشتری گرفته می شود تا به اداره امور مالیاتی به عنوان مالیات طلا فروشی ارائه شود. در نتیجه بررسی ها و اختلاف نظر هایی که بود، قرار بر این شد که مالیات 9 درصدی به 3 درصد کاهش یابد اما متخصصین صاحب نظران معتقد هستند که همان 3 درصد نیز باید از همان قیمت کالا محاسبه شود و تنها باید 3 درصد از مزد ساخت را محاسبه کنند. چنین مالیات سنگین برای طلافروشان باعث شده که بسیاری از کارگاه های طلاسازی کار خود را از دست بدهند و همینطور باعث کاهش خرید و فروش طلا نیز شود.

بنابر اعلام رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی طلا فروشی برای اشخاص حقیقی تا آخر تیر ماه و اشخاص حقوقی تا پایان مرداد ماه می باشد. همچنین اظهارنامه ارزش افزوده نیز تا 15 مرداد باید ارائه شود. با قرار گرفتن طلافروشان در دسته اشخاص حقیقی، آنان تا پایان تیر ماه فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی طلا فروشی خود را تهیه کنند. بهتر است برای راحت تر انجام شدن امور اظهارنامه مالیاتی طلا فروشی، طلافروشان از یک شرکت حسابداری کمک بگیرند و برای این کار می توانید به شرکت چرتکه پلاس مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: اظهارنامه مالیاتی فروشگاه های اینترنتی

نکات مهم اظهارنامه مالیاتی طلا فروشی

اگر صنف طلافروشی و محلی که مکلف به ارائه و پرداخت اظهارنامه مالیاتی طلا فروشی شده است، از آن ممانعت کند، جریمه ای معادل 30 درصد مالیات مربوطه و غیر قابل بخشش را در بر دارد. همچنین عدم ارائه دفاتر جریمه ای معادل 20 درصد مالیات مربوطه و عدم ارائه صورت حساب سود و زیان 20 درصد مالیات مربوطه، بخشی از جرائمی هستند که مورد توجه کسانی می شود که به اظهارنامه مالیاتی طلا فروشی توجه نکنند. لازم به ذکر است قانون پایانه های فروش که در سال 98 به تصویب رسیده، وظایف و ضرورت جدیدی را برای مودیان و طلافروشان در نظر گرفته است. در اینجا به بخش هایی از قوانین مالیاتی و اظهارنامه مالیاتی طلا فروشی گفته شد که افراد حرفه ای در بخش مالیاتی در این زمینه بیشتر به تغییرات ایجاد شده پی ببرند.

شماره تماس: 09900300026 – 09900300025