اظهارنامه مالیاتی انفرادی

اظهارنامه مالیاتی انفرادی مخصوص افرادی است که به تنهایی صاحب یک شغل یا کسب و کار هستند و بیشتر تقاضا برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی مربوط به همین اظهارنامه مالیاتی انفرادی می باشد که مودیان باید هر ساله مالیات خود را با توجه به درآمد سال گذشته خود به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت کنند. طبق قانون مالیاتی کشور، هر شخص حقیقی که از درآمد کافی برخوردار باشد، باید بخشی از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کند و این مالیات که توسط دولت جمع آوری می شود، صرف تامین بودجه کشور در زمینه های مختلف می شود.

پرداخت مالیات یک تکلیف مالی می باشد و تمامی اشخاص حقیقی ملزم به پیروی کردن از آن می باشند و دریافت مالیات توسط دولت به این منظور است که سطح افراد با درآمد بالا و پایین به یکدیگر نزدیک شوند و فاصله آن ها به حداقل برسد. مالیات هر شخص به مقدار درآمد آن فرد بستگی دارد و طبیعتا هر شخصی که درآمد بیشتری داشته باشد باید مالیات بیشتری بپردازد. همان طور که گفتیم تمامی مشمولان باید طبق قانون مالیاتی مالیات های خود را پرداخت کنند ولی استثنایی هم در این زمینه وجود دارد.

افرادی هستند که در کشور درآمد آن ها کمتر از مقدار اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی می باشد و این افراد ملزم به پرداخت مالیات نمی باشند و افرادی که مشمول قانون مالیاتی می شوند هر ساله توسط سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می شود و اگر درآمد آن ها بیشتر از مقدار اعلام شده از طرف سازمان امور مالیاتی باشد، مشمول پرداخت مالیات هستند. اشخاصی که دارای شغل آزاد هستند، جهت تکمیل اظهارنامه مالیاتی انفرادی باید اقدام کنند و باید طبق مدارک مالی و حسابداری که دارند، اظهارنامه مالیاتی مربوطه را تکمیل کنند.

تکمیل اظهارنامه مالیاتی انفرادی

اظهارنامه مالیاتی انفرادی

برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی انفرادی، زمانی که به سامانه تکمیل فرم اظهارنامه مالیاتی مراجعه می کنید، در همان ابتدا باید گزینه اظهارنامه مالیاتی انفرادی را انتخاب کنید تا فرم های مربوط به این بخش برای شما نمایش داده شود.

اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی معمولا توسط حسابداران همان شرکت انجام می شود ولی برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی انفرادی، اشخاص حقیقی باید خودشان اقدام کنند. برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی باید به طور کامل به آن مسلط باشید و حتما باید اظهارنامه مالیاتی انفرادی به درستی و با دقت تکمیل شود و هر گونه اشتباه در اعداد و ارقام می تواند باعث بروز مشکل شود. برای این که به این مشکلات دچار نشوید بهتر است حتما از یک فرد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید تا این کار به درستی انجام گیرد.

در سال های اخیر تکمیل اظهارنامه مالیاتی انفرادی به صورت الکترونیک امکان پذیر می باشد و مودیان برای تکمیل اظهارنامه به سامانه tax.gov.ir مراجعه می کنند و فرم های مربوطه را با اطلاعاتی که در دست دارند تکمیل می کنند و این کار به صورت آنی برای شما انجام می شود و پس تکمیل می توانید به طور مستقیم برای سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنید و فرم های شما توسط بازرسان مالیاتی بررسی می شود. سال مالیاتی اشخاص حقیقی تا پایان خرداد ماه هر سال می باشد و مودیان تا قبل از این تاریخ می بایست اظهارنامه خود را ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: تکمیل اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

چرتکه پلاس

اظهارنامه مالیاتی انفرادی

در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09900300026 و 09900300025 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.