اظهارنامه اجاره املاک

اظهارنامه اجاره املاک شامل اشخاصی می باشد که ملک یا املاک خود را به صورت اجاره ای در اختیار دیگران قرار داده اند و از طریق آن درآمدی حاصل می شود و موظف هستند تا پایان مهلت قانونی نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک خود اقدام نمایند. برای تکمیل اظهارنامه اجاره املاک باید به وب سایت سازمان امور مالیات کشور به آدرس tax.gov.com مراجعه نمایید و به بخش مورد نظر مراجعه نمایید.

هر مودی باید نسبت به تمامی املاکی که دارد می بایست یک اظهارنامه تسلیم نمایید و مالیات تمامی آن ها را باید پرداخت کند. برای تکمیل اظهارنامه اجاره املاک در سامانه سازمان امور مالیات کشور ابتدا باید برای پیش ثبت نام و ثبت نام اقدام نمایید و سپس با توجه به مدارکی که دارید باید برای تکمیل اظهارنامه اقدام نمایید. توجه داشته باشید که در صورتی که اظهارنامه تمامی املاک خود را به درستی انجام ندهید، طبق قانون شامل جریمه خواهید شد.

در زمان پیش ثبت نام و ثبت نام در سامانه به شما یک نام کاربری و رمز عبور داده می شود که باید با همان در سامانه ورود کنید و نام کاربری و رمز عبور خود را در اختیار هیچ کس قرار ندهید و مسئولیت سوء استفاده از این طریق به عهده خود مودی می باشد. برای تکمیل اظهارنامه اجاره املاک به روش الکترونیک می توانید از تیم تخصصی چرتکه پلاس کمک بگیرید و کارشناسان ما همه روزه آماده ارائه خدمات حسابداری به شما عزیزان می باشند.

مراحل ثبت نام اظهارنامه اجاره املاک

اظهارنامه اجاره املاک

  • اطمینان از اتصال رایانه به اینترنت
  • مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مودیان
  • دانلود اظهارنامه اجاره املاک
  • نصب نسخه نرم افزار اظهارنامه مالیاتی
  • ورود اطلاعات درخواستی در نرم افزار اظهارنامه مربوطه
  • دریافت اطلاعات هویتی مودی از سامانه ثبت نام الکترونیکی
  • تکمیل جداول مالی و مشخصات ملک/املاک مورد اجاره
  • چاپ و بررسی نسخه پیش نویس
  • ارسال اطلاعات به سازمان امور مالیاتی کشور
  • دریافت کد رهگیری

نکات مهم در مورد اظهارنامه اجاره املاک

اظهارنامه اجاره املاک

هنگام ثبت اظهارنامه املاک باید حتما کد ملی مستاجر را در داشته باشید، در غیر این صورت نمی توان اظهارنامه را تکمیل کرد.

در صورتی که مودی بخشی از سال ملک خود را اجاره داده باشد می بایست اجاره ماهیانه در هر دوره را مودی محاسبه نماید.

اشخاصی که به صورت مشارکتی ملکی را در اختیار دارند باید به صورت مجزا و میزان سهم خود اقدام به ثبت و ارسال اظهارنامه نماید.

اگر مودی دارای چندین ملک می باشد، باید اطلاعات تمام املاک و مستاجرین را در یک اظهارنامه ثبت کند.

در صورتی که با هر گونه خطا یا ارور مواجه شدید می توانید با پشتیبانی تماس بگیرید یا از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

در پایان تکمیل اظهارنامه یک کد رهگیری به شما داده می شود و اگر کد رهگیری را دریافت نکرده اید با پشتیبانی تماس بگیرید.

نکته: توجه داشته باشید که برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی، اشخاص حقیقی سه ماه از پس از شروع سال و اشخاص حقوقی 4 ماه پس از شروع سال جدید فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم نمایند.

تیم حسابداری چرتکه پلاس

در مجموعه خدمات مالی حسابداری چرتکه پلاس، گروهی از فارغ التحصیلان برجسته کشور با بیش از 15 سال سابقه مفید در شرکت های معتبر گرد هم آمدند تا با بهره گیری از دانش و تجربه خود به شرکت ها و مؤسسات مختلف از قبیل شرکت های تجاری، کارگاه های صنعتی و تولیدی، شرکت های خدماتی، مؤسسات آموزشی و استارتاپ ها خدمات مالی ارائه نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اظهارنامه مالیاتی، خدمات حسابداری و خدمات حسابرسی می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند. همچنین برای ثبت اظهارنامه مالیاتی خود می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا این کار را بدون مشکل و نگرانی برای شما انجام دهند.

شماره تماس: 09900300026 – 09900300025